Εβραϊκό Φεστιβάλ στην Ρόδο/ Jewish Festival in Rhodes
Posted by Abravanel, the Blog στο 01/07/2009
Ελληνικά (english translation follows)
H Ρόδος είναι μια από τις «μικρές» κοινότητες σε μέγεθος αλλά μια από τις πιο δραστήριες. Τον Ιούλιο η Κοινότητα θα διοργανώσει ένα μικρό εβραϊκό φεστιβάλ και καλεί όλους τους ροδίτες και τουρίστες που θα βρίσκονται στο νησί να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις. Οι εκδηλώσεις ξεκινούν την Πέμπτη 23 Ιουλίου και συνεχίζουν καθημερινά μέχρι την Κυριακή – το πρόγραμμα μπορείτε να το βρείτε εδώ, ενώ στον εξαιρετικό ιστότοπο της Κοινότητας Ρόδου μπορείτε να βρείτε οδηγίες για την τοποθεσία της Συναγωγής Καχάλ Σαλόμ και της εβραϊκής συνοικίας Τζουδερία. Αλλαγές ή άλλες εκδηλώσεις θα αναρτηθούν στην σελίδα μου με τις εβραϊκές εκδηλώσεις.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 23-26 ΙΟΥΛΙΟΥ 2009
Πέμπτη, 23 Ιουλίου 2009
11:00 πμ Εβραϊκό Νεκροταφείο, Λεωφόρος Ρόδου-Καλλιθέας
Τέλεση Ασκαβά (επιμνημόσυνη δέηση)
7:00 μμ Συναγωγή «Σαλώμ», Μεσαιωνική Πόλη-Ρόδος
Tα αποκαλυπτήρια του “Βιβλίου Μνήμης”, της λίστας των ονομάτων όλων των θυμάτων του Ολοκαυτώματος της Ρόδου και της Κω
Παρασκευή, 24 Ιουλίου 2009
7:45 μμ Συναγωγή «Σαλώμ», Μεσαιωνική Πόλη- Ρόδος
Λειτουργία Καμπαλάτ Σαμπάτ («υποδοχή του Σαββάτου» – ανοικτό σε όλους)
9:00 μμ Δείπνο Καμπαλάτ Σαμπάτ, προαιρετικό με συμμετοχή
Σάββατο, 25 Ιουλίου 2009
9:00 πμ Συναγωγή «Σαλώμ», Μεσαιωνική Πόλη-Ρόδος
Λειτουργία Σαμπάτ, θα ακολουθήσει «Μπεραχά»
8:30 μμ Θερινός κινηματογράφος «Ρόδων», Ρόδος
Προβολή δυο ντοκυμαντέρ:
”Το τραγούδι της ζωής” & “Αβραάμ-Αλμπέρτο” – Είσοδος ελεύθερη
Κυριακή, 26 Ιουλίου 2009
11:30 πμ Μνημείο Ολοκαυτώματος, Πλατεία Εβραίων Μαρτύρων
Επιμνημόσυνη δέηση για τα θύματα του Ολοκαυτώματος – Κατάθεση στεφάνων
English
The Jewish Community of Rhodes is one of the smallest, population-wise, of the Jewish communities in Greece albeit one of the most active ones. Beginning Thursday July the 23rd and through Sunday, the Community will host a mini jewish festival and invites all the people of Rhodes and all visitors to come and visit it. The full program can be found in here, while in the excelent site of the Community you can find instructions on how to reach the Kahal Shalom Synagogue and the old jewish ghetto named Juderia. Any changes will be posted in my page about Jewish Events in Greece.
PROGRAM OF EVENTS 23-26 JULY 2009
Thursday, 23 July 2009
11.00 Jewish cemetery, Rhodes-Kallithea Avenue
Ashkava (memorial service)
19.00 Shalom Synagogue, Old Town ,Rhodes
The unveiling the “Book of Memory”, listιng of the names of all the victims of the Holocaust from Rhodes and Cos
Friday, 24 July 2009
19.45 Shalom Synagogue, Old Town, Rhodes
Kabbalat Shabbat service
21.00 Kabbalat Shabbat dinner (optional)
Saturday 25 July 2009
08.30 Shalom Synagogue, Old Town, Rhodes
Shabbat service, followed by “Beraha” brunch
20.30 Open cinema “Rodon” – RhodesPresentation of two documentaries , (free entrance)
1. “The song of life”
2. “Avraam-Alberto”
Sunday, 26 July 2009
11.30 Holocaust Memorial Site, Old Town, Rhodes
Memorial service for the Holocaust victims of Rhodes – Wreath lying ceremony
offshore said
Τελικά αυτή η ιστοσελίδα εκπαιδευτική. Τρεις φορές έχω πάει στη Ρόδο, δεν είχα ιδέα πως υπήρχε Συναγωγή εκεί. Για να πω την αμαρτία μου, πριν πέσω τυχαία στο site, δεν ήξερα πως υπήρχαν Εβραίοι στην Ελλάδα. Και το παίζω και μορφωμένη και διαβασμένη παρακαλώ! (τρομάρα μου)
Abravanel said
Πριν αρχίσω να ασχολούμαι πιο συστηματικά λόγω του μπλογκ ούτε και εγώ ήξερα πολλά πράγματα! :-)
Οι εβραίοι ζούνε στην Ελλάδα εδώ και 2300 χρόνια και είναι η παλαιότερη κοινότητα εκτός Ισραήλ – πίστεψε με, είναι απίστευτος ο εβραϊκός πολιτισμικός πλούτος που υπάρχει ακόμα στην Ελλάδα και έχω ακουμπήσει μόνο την επιφάνεια του θέματος λόγω της επικαιρότητας αν και στα drafts υπάρχουν δεκάδες θέματα έτοιμα γραμμένα. ;-)
offshore said
Για σένα όλα αυτά είναι καθημερινότητα αλλά για μένα κάτι το εξωτικό. Είναι απαράδεκτο να πηγαίνω στο εξωτερικό να δω διαφορετικές κουλτούρες κα να μη γνωρίζω τίποτα για ‘σπίτι’ μου.
Έχω δει Εκκλησίες και Εκκλησίες (διάφορων δογμάτων) και Τζαμιά και Τζαμιά έξω, και δεν έχω δει μια Συναγωγή στην Ελλάδα.
Nicolas said
Το χειρότερο λάθος της Ισαβέλλας και του Φερδινάνδου (για να μην χρησιμοποιήσω την θηλυκή λέξη που είναι καταλληλότερη αλλά ακατάλληλη) ήταν να διώξουν τους Εβραίους από την Ισπανία. Καλύτερα όμως, γιατί επωφελήθηκαν άλλοι, όπως και η Ελλάδα. Αλλά στην Ελλάδα έχουν μείνει σε κάτι ιστορίες για σταυρώσεις και πράσινα άλογα και πολλαπλασιασμούς άρτων και ψαριών…
@Abravanel: αυτή τη σελίδα την ξέρεις;
http://www.abravanel.fr/
Μπορεί και να έχεις ξαδέλφια εκεί μέσα!
Nicolas said
Α, και κάτι άλλο:
Offshore μην κομπλάρεις, γιατί τουλάχιστον έχεις την περιέργεια να ψάξεις τα πράγματα. Άλλοι το παίζουν μορφωμένοι και διαβασμένοι και κοπανάνε κοτσάνες με το κιλό…
[Στην Ελλάδα έχει κάθε καρυδιάς καρύδι, όσο κι αν λένε ακόμη μερικοί Ελλάς, Ελλήνων, Χριστιανών — ο πλούτος είναι η διαφορά, όχι η ομοιομορφία]*
* φωνή βοόντος…
Zurichman said
Σωπα ρε Νικολας, δηλαδη ηταν πολιτιστικη για σενα προαγωγη η Εσθηρ, η το Ασμα Ασματων αλλα οχι η Σταυρωση και ο πολλαπλασιασμος των αρτων. Ελεος δηλαδη και ο Χριστος εβραιος ηταν
Abravanel said
Είδα οτι υπάρχει και ένα σεμινάριο στη Νέα Υόρκη για την Θεσσαλονίκη – take a peak here.
Πολιτισμικός πλούτος δεν είναι τα θρησκευτικά κείμενα αλλά ο πολιτισμός που παράγεται από τους εβραίους που έζησαν και ζουν στο γεωγραφικό χώρο που σήμερα είναι Ελλάδα και η εβραϊκή παράδοση έπαιξε κυρίαρχο ρόλο. Είτε μιλάμε για εβραίους ελληνόφωνους συγγραφείς, είτε για αρχιτέκτονες, φιλόσοφους, μαθηματικούς, νομικούς και καλλιτέχνες.
Καν μόνο και μόνο στο ρεμπέτικο έχουμε την αγία τριάδα των μεγάλων ερμηνευτριών: Ρόζα Εσκενάζη, Στέλλα Χασκήλ και Αμαλία Βάκα.
μιστερ μαξ said
δεν ειναι εξαιρετικα ρατσιστικο αυτο το εθιμο; Θετετε τον ευατο σας ως ξεχωριστο συνολο, ξερεις, εχει αποκωδικοποιηθει το DNA, και αυτα περι «ξεχωριστων λαων» ειναι απολκλειστικοτητα πια μονο του Λιακοπουλου….
και επισης μου κανει εντυπωση οτι ονομαζεις μερικους ως ελληνοφωνους εβραιους…ειναι σε αντιθεση με τα λογια του ΚΙΣ….
Abravanel said
Διάολε, πως και δε το σκέφτηκα; Ο «αντιρατσιστής» Μρ.Μαξ έχει δίκιο – προτείνω να καταργηθεί το Φεστιβάλ του Οδηγητή, τα ποντιακά φεστιβάλ, τα Δημήτρεια του Δήμου Θεσσαλονίκης και άλλες εκδηλώσεις.
Επίσης κάτσε και διάβασε άλλα σχόλια πριν αποφασίσεις να παπαγαλίσεις αυτά που σου διδάσκουν: η λέξεις «περιούσιος», «εκλεκτός» και λοιπές βλακείες είναι χαρακτηρισμοί που κοτσάρεις εσύ και οι ομοϊδεάτες σου και δεν υπάρχουν στην εβραϊκή γραμματεία.
Η τσαπατσουλιά που σε διακρίνει φαίνεται από το ότι μίλησα γενικά για τον πολιτισμό που έχει παράγει διαχρονικά η εβραική κοινότητα στον ελλαδικό χώρο και η οποία έγινε ελληνική πρώτα το 1830 και η υπόλοιπη με τους βαλκανικούς την δεκαετία του ’10. Για αυτό δεν μίλησα αποκλειστικά για έλληνες εβραίους, ενώ αναφέρθηκα ειδικά σε ελληνόφωνους συγγραφείς μιας και υπάρχουν και άλλοι που δημιούργησαν σε άλλες γλώσσες και είναι αναμενόμενο να μην ενδιαφέρουν το σύγχρονο ελληνικό κοινό.
offshore said
Λίγοι ξέρουν τη Ρόζα, μπράβο
Επέστρεψε μου να πω πως η απουσία σε ωφέλησε. Οι απαντήσεις σου είναι πιο δυναμικές. (ναι οι απαντήσεις μπορούν να γίνουν δυναμικές) :) :) :)
offshore said
Βρε Μιστερ Μαξ αν καταργηθούν τα διάφορα φεστιβάλ, εμείς πως θα μαθαίνουμε για άλλους πολιτισμούς και ιδεολογίες;
offshore said
@Abravanel
Κοίτα μη γίνει κανένα στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη και δεν το γράψεις έγκαιρα.
μιστερ μαξ said
@Abravanel.
Νομιζω μιλας εκνευρισμενος, ετσι ακομη και αν εχεις δικαιο το χανεις. Στην προκυμενη ομως, δεν εχεις να φοβηθεις τιποτα.
Δεν ειπα οτι αυτο-ονομαζεσται «περιουσιος». Μην σε διακατεχει η προχειροτητα.
Ειπα οτι δημιουργειτε μια ομαδα, διαχωριζεται την κοινωνια με βαση θρησκευτικα ή ρατσιστικα αλλες φορες, κριτηρια.
Δλδ ο Γιτζακ που γεννηθηκε στην Ροδο, τι διαφορα εχει με τον Γιαννακη που παιζανε μαζι μπαλα στην αλανα;
Γιατι ο Γιτζακ, ο Γιτζακακης, εχει κληρονομια τους ελληνοφωνες εβραιους, και ο Γιαννακης τον δημοκριτο, ποτε δεν τα καταλαβα αυτα.
Αυτα λεω Αμπραβανελ, σε παρακαλω να απαντας σε αυτα που λεω, οχι σε αυτα που θα ηθελες να λεω…
μιστερ μαξ said
Μα οφσορ, νομιζω οτι το φεστιβαλ το κανουν Ροδιτες, και οχι καποιοι Αβοριγινες ή απο την αλλη ακρη της γης, δλδ σαν να μας λενε με λιγο διαφορετικο τροπο, και ευγενικο παντως ομως δεν αλλαζει κατι αυτο: «εμεις ειμαστε αλλοι, και εσεις αλλοι».
Και αυτο ειναι εναντια στην συναδελφωση ολων των λαων, την καταργηση των συνορων κτλ.
No borders, no nations.
No Master, no god.
offshore said
@Μιστερ Μαξ
Εγώ δεν το παίρνω έτσι. Διαφορές υπάρχουν παντού. Διαφορετικά έθιμα έχουν οι Κριτικοί για παράδειγμα και διαφορετικά οι Βορειοελλαδίτες. Διαφορετικά έθιμα έχουν οι Χριστιανοί Έλληνες, οι Εβραίοι Έλληνες και οι Μουσουλμάνοι Έλληνες.
Στην Αθήνα είχα δει μια φορά Εκκλησία των Σαιεντολόγων (καλά τους λέω;) και τα δικά τους έθιμα (αν έχουν) θα είναι διαφορετικά. Όλες αυτές οι διαφορές εμπλουτίζουν την κουλτούρα μας, και αυτό είναι θετικό.
Abravanel said
Δηλαδή η διοργάνωση φεστιβάλ στην οποία είναι προσκεκλημένος όλος ο πληθυσμός της Ρόδου με σκοπό να μάθει περισσότερα για τους συμπολίτες του είναι ενάντια στην συναδέλφωση; Δηλαδή η εβραϊκή κοινότητα της Ρόδου τους λέει να έρθουν να συμμετάσχουν και αυτοί σε θρησκευτική τελετή για να δουν οτι δε σφάζουν χριστιανάκια είναι το άκρον άωτο του διαχωρισμού, ε;
Επίσης συνεχίζεις να τελείς υπό ιδεολογική σύγχυση: οτι είμαστε ίσοι δε σημαίνει οτι δεν είμαστε διαφορετικοί – αυτό σημαίνει πολιτισμικός πλούτος σε ΜΙΑ κοινωνία. Και οι εβραίοι έλληνες είναι διαφορετικοί, όσο και οι χριστιανοί έλληνες είναι διαφορετικοί – αυτό δεν αναιρεί οτι δε μοιράζονται κοινές εμπειρίες και δεν έχουν κοινή ιστορική διαδρομή. Και οι μαρξιστές και οι λενινιστές είναι κομουνιστές αλλά αυτό δε σημαίνει οτι δεν είναι κάτι διαφορετικό μεταξύ τους, για να το θέσω με τρόπο που καταλαβαίνεις.
εδιτ-> Η ιστορική μου κληρονομιά περιλαμβάνει την εβραική πολιτισμική παράδοση, την πολιτική μου συνείδηση, την ελληνική πολιτισμική κληρονομιά, την ελληνική ιστορική πορεία και την ιστορία του τόπου μου. Η δική σου περιλαμβάνει την χριστιανική, την πολιτική και την ελληνική πολιτισμική κληρονομιά και ιστορική πορεία. Εχουμε κοινά τα δυο τελευταία, ενώ μπορεί να μοιραζόμαστε την πολιτική συνείδηση και την τοπική ιστορία. Η πολιτισμική μας παράδοση διαφέρει και για αυτό εσύ ως πχ κρητικός κάνεις κρητικά φεστιβάλ στην Αθήνα και εγώ ως εβραίος κάνω εβραϊκά φεστιβάλ στον τόπο μου.
μιστερ μαξ said
@Abravanel
Λες:
Επίσης συνεχίζεις να τελείς υπό ιδεολογική σύγχυση: οτι είμαστε ίσοι δε σημαίνει οτι δεν είμαστε διαφορετικοί
…………
Ρε συ, θα με τρελλανεις; Δηλαδη λες οτι ειμαστε διαφορετικοι, με βαση την καταγωγη; Αυτο εχει καταρριφθει εδω και καιρο, μονο ο Λιακο και κατι Λαο-χρυσαυγιτες ρεταλια του χθες τα λενε αυτα!!!
Αυτο που λες ειναι ακρως ρατσιστικο, μιας και ισχυριζεσαι οτι υπαρχει διαφορετικοτητα με βαση την καταγωγη.
Δεν ισχυει αυτο, το «ειναι» μας δεν το καθοριζει η καταγωγη μας, αλλα η συνειδηση μας. Και αυτη δεν κληρονομειται. Με εχουν συγκινησει τα λογια του Χικμετ Νιαζιμ και γελασα με τα ανεκδοτα του Γουντι.
Μην συγχιζεις λοιπον, ρατσιστικα, τον πολιτισμο με την εθνοτητα. Ιδιο πολιτισμο εχω εγω, ενας τουρκος και ενας νιγηριανος αναρχικος. Καποτε, ρωτησα ενα εξαθλιωμενο στην οψη προσφυγα στην «ομονοια» που μου ζητησε τσιγαρο, του λεω «απο που εισαι;», «εχει σημασια μου;» μου λεει, «απο αυτο τον κοσμο». Βλεπεις, οι ιδεες, οι φοβοι, οι ελπιδες κτλ ειναι για ολους τους ανθρωπους, ανεξαρτητως καταγωγης τα ιδια. Ειρηνη και γαληνη για να ζησουν την οικογενεια τους, να παντρεψουν τα παιδια τους, αυτο θελουν ολοι. Ολοι οι ανθρωποι στον κοσμο, τα ιδια ονειρα βλεπουν.
Ειναι η συνειδηση μας και τα ονειρα μας που μας καθοριζουν, οχι η «καταγωγη» μας, ουτε η «θρησκεια» μας…
μιστερ μαξ said
@ Οφσορ,
δεν σημμεριζομαι την αποψη σου, θα σου φερω ενα παραδειγμα:
το να εφαρμοζει καποιος την σαρια, ειναι εμπλουτισμος της κουλτουρας ενος τοπου;
offshore said
@mister max
Η Σαρία δεν είναι ελληνικό έθιμο. Μίλησα για διαφορετικά έθιμα μιας χώρας. Ένας Έλληνας χριστιανός πάει την Κυριακή στην εκκλησία, ένας Έλληνας μουσουλμάνος πάει την Παρασκευή στο τζαμί, και ένας Έλληνας εβραίος στη συναγωγή (δεν ξέρω ποια μέρα). Όλοι μας όμως σεβόμαστε τους νόμους μας και όχι τη σαρία. Η σαρία δεν είναι η κουλτούρα μας. Δεν έχω ακούσει να λιθοβολούν κάποια γυναίκα στην Ελλάδα ακόμα και αν έχει κάνει κάτι που είναι ενάντια στη σαρία.
Abravanel said
Εβραίος δεν είναι φυλή, είναι θρήσκευμα μρ.μαξ και τι να κάνουμε, έχουμε διαφορετικό θρήσκευμα. Μοιραζόμαστε μια κοινή πολιτισμική κληρονομιά αλλά ο καθένας φέρνει κάτι αποκλειστικό που οφείλεται στην ιδιαίτερη πολιτισμική του ιστορία στην ελληνική κοινωνία. Μη μπερδεύεις την ισότητα με την ομοιομορφία, στο είπα και πριν και προφανώς αδυνατείς να το καταλάβεις.
Και επειδή δείχνεις μια αξιοσημείωτη δυσκολία να καταλάβεις τα λόγια μου να προσθέσω οτι εβραίοι υπάρχουν ασπροι, μαύροι και κίτρινοι. Ειδικά οι μαύροι εβραίοι από την Αιθοπία είναι μια τεράστια κοινότητα. Δε μιλώ για καταγωγή ή φυλή αλλά για μια ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται ένα κοινό θρησκευτικό πολιτισμό.
George A. Papadantonakis said
Ladies and gentlemen,
I believe that all of you make a fundamental mistake to question the Jewish Heritage in Greece. In the BCE one could find in Athens only Athenians and Jews. There were a synagogue in the Agora, very close to the Pnyx and in Delos. When Paul came to Athens he spoke to the Jews of Athens in the synagogue or in any other place but not in the Pnyx, because he was not an Athenian citizen. Therefore, Jews and Greeks have lived in Greece for many centuries together. Ancient Athenians named the God that Jews worshiped as «Agnostic or Unknown God.» This category of Jews are the Grecophones or Romaniotes. Today the Romaniote community in Ioannina is the ancient and the most heroic. I say heroic because the cemetery has been vandalized twice last year and nobody, absolutely nobody tries to catch these fascists. This is a pity. There is a Romaniote Synagogue and Museum in New York City and all the old folks speak Greek. The same Jews held a prayer in the Great Sephardi Synagogue in New York in Novemeber of 1940 with the participation of the then Archbishop Athenagoras who later became Patriarch.
It is absurd and unethical for people to question the 2300 years of Jewish presence in Greece. I have a friend from Rhodes, cantor and famous tenor Alberto Mizrahi and every time we meet we speak about Rhodes, the museum, the beaches and the beauty of the island.
There are 57 islamist countries in the world where Saria is practiced in full. All the Saria-abiding citizens can go in one of these countries and live in a proper way. The Jews of Greece belong to Greece. They are GREEKS of Jewish faith. They have fought for Greece and died for the sake of Democracy. And as Jean Cohen says Christian Greeks believe to Rabbi Jesua ben Joseph, known as Christ.
It is absurd also for some illiterate to criticize David, Solomon and the books of Torah. If you have a chance to read Deuteronomy and Leviticus you will find a way of living, healthy and productive. I am not going to tell you any details but try to read a few pages.
In conclusion I would like to comment on the Plevris’ case. It is very un-Greek to send to the European Parliament a man who believes that Jews drip blood. I have a few questions that I will be happy to get answers for.
1)Why the Minister of Justice whose family comes from Corfu, an island with rich Jewish heritage hasn’t ordered an investigation after the trial to check the motives of these judges?
2) Why the Greek Parliament hasn’t sent Athanasios Plevris in front of an Ethics Committee?
3) Why the members of the Academy of Athens haven’t complained against this book?
4) Why the so-called leftists, progressive, syrizes and the rest haven’t demonstrated against this crime against humanity?
5) Where is the Archbishop of Athens to complain? Plevris’ book is a blasthemy for his own predecessor Damaskinos.
6) Where are the loud voices who preach in favor of Saria on TV to speak in defense of their fellow Greeks of Jewish faith?
There are many «whys», «ifs» and «wheres» and this unfortunately makes the modern Greek society unfit for a brighter and better future.
Einstein, Niels Bohr, Bill Gates, and all Jewish physicists, chemists, biologists, medical doctors and economists made a world better and healthier
μιστερ μαξ said
@abravanel,
μην κρυβεσαι πισω απο τα λογια αμπραβανελ.
α)μιλω για την «διαφορετικοτητα» που προασπιζεσαι με βαση την καταγωγη. Αν στο συγκεκριμενο την διαφορετικοτητα την θετεις επανω σε θεμα θρησκειας, δεν αλλαζει και πολλα. Μην ξεχνας οτι στις βαρβαρες εποχες που ζουμε, θεωρειται φυσικο οι γονεις να μεταλαμπαδευουν στα παιδια τους τις πεποιθησεις τους
β)Το να πιστευεις σε διακρισεις με βαση την θρησκεια, εξακολουθει και ειναι discrimination.
γ)Να μιλησουμε για τον ιρρατιοναλισμο των θρησκειων;
@Οφσορ.
Αντιστοιχα βαρβαρα εθιμα υπηρχαν και υπαρχουν στον ελλαδικο χωρο, τοσο απο την χριστιανικη οσο και απο την μουσουλμανικη κοινωτητα. Δυστυχως οσα εθιμα υπαρχουν σημερα, αντι να αποδυναμωνονται, υπο την ζεστη του Γαλλικου διαφωτισμου και της αδιαμφισβητητης υπεροχης της επιστημης, αντιθετα τα εθιμα αποτελεσμα της εποχης των σπηλαιων δυναμωνουν. Δυναμωνει τοσο μεσα απο τον «αποκλεισμο τους στα μερη που γεννηθηκαν (πχ η αποψη των εθνικιστων να παραμεινουν τα εθιμα του καθε λαου αναλλειοτα, καταδικαζοντας στην αμορφωσια, σαρια κτλ χιλιαδες κοσμου). Δυναμωνει οσο και μεσα απο την αποψη της ρεφορμιστικης αριστερας για «αποδοχη του πολυπολιτισμικου μοντελου», που ναι μεν πρεπει να υπαρχει σεβασμος, αλλα το βρησκω απαραδεκτο να μην προσπαθησουμε να ξεριζωσουμε απο την ανθρωποτητα της προκαταληψεις του παρελθοντος. Οφσορ, τα ανθρωπινα δικαιωματα, δεν ειναι για ολους τους ανθρωπους του κοσμου;
offshore said
@Μιστερ Mαξ
Η μαγειρίτσα που τρώω το Πάσχα τι σχέση μπορεί να έχει με τα ανθρώπινα δικαιώματα; Ή δεν είναι έθιμο; Ασφαλώς και υπήρχαν βάρβαρα ή/και ανόητα έθιμα, αλλά δεν μπορούμε να τα αποβάλλουμε όλα μόνο και μόνο για γίνουμε σούπερ ουάου μοντέρνοι.
Οι παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια θεωρούνται κι αυτά εθνικιστικά; Ρωτάω εγώ που ακούω ροκ και όπερα.
Οι κουραμπιέδες τα Χριστούγεννα τι σχέση έχουν με την επιστήμη ή θεωρούνται κι αυτά εθνικιστικά
Δεν είναι όλα τα έθιμα κατακριτέα. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα
Abravanel said
Παιδί μου πας καλά; Επειδή μια ομάδα ανθρώπων κάνει ένα φεστιβάλ με σκοπό να γνωριστεί καλύτερα με άλλους ανθρώπους γύρω της αποτελεί discrimination; Εσύ βλέπεις μια «εχθρική αντιμετώπιση» και να παραβιάζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα των χριστιανών της Ρόδου; Καταλαβαίνω οτι σε ενοχλεί οτι επιμένω να είμαι εβραίος και δεν αποκηρύττω την κληρονομιά μου και θεωρώ οτι εύλογο είναι να την μοιράζομαι με τους συμπολίτες μου αλλά τι να κάνω.
Ειλικρινά δε μπορώ ούτε καν να φανταστώ τις δαιδαλώδεις πορείες της σκέψης (;) σου που σε οδηγούν σε μια αρνητική αποτίμηση μιας θετικότατης εκδήλωσης – παραιτούμαι, είμαι ανάξιος σου.
Abravanel said
George I naturally agree with you and quite frankly, as I’ve told you before, I am bewildered by the frenzy of the far-Right parties to denigrate anything Jewish even if it means impoverishing Greece.
Greek Jews are not «guests» or «foreigners» but a constitutive part of the Greek State; a position that they have confirmed through the years by their commitment to this country. Even when they left this country, like hundreds of thousands Christians, seeking a better fortune they forsook not their homeland. Their support during the italian invasion you mentioned of Greek Jews in the US and Palestine, or the very existence of the Jannena Community in New York are only few samples.
I only hope that more people begin to understand that 2300 years of Greek Jewish history are not easy to ignore.
μιστερ μαξ said
@abravanel, δεν ειναι θεμα ικανοτητας σκεψης, ειναι θεμα ισως καλουπιασμενης σκεψης, αλλωστε ουτε εγω ειμαι εξυπνος.
To discrimination σου, ειναι οτι διαχωριζεις τους ανθρωπους σε μεν και δε, και το οτι δεν θιγεις κανενα προφανως με την εκδηλωση, δεν σημαινει τιποτα. Ηδη εχεις θαψει καλα τον σπορο του ρατσισμου.
@οφσορ,οι κουραμπιεδες δεν ειναι δειγμα πολιτισμου. Πολιτισμος ειναι οι σχεσεις αναμεσα σε ανθρωπους ή σε «πνευματα». Αν μεσω του κουραμπιε λοιπον υποδηλωνεις κατι εθνικιστικο, τοτε θα το κατακρινω οταν το δω. Πχ στο φεστιβαλ της Ροδου, θα υπαρχει η θεϊστικη προπαγανδα στο φουλ υποθετω, βλεποντας και απο το προγραμμα…
Γενικα ομως, νομιζω ξεφευγουμε απο το θεμα μας. Η πολυπολιτισμικη συνυπαρξη δεν ειναι το στοιχημα του πολιτισμενου ανθρωπου. Αυτο ειναι το θελω του απομονωτιστη.Ισχυουν αυτα που σου ειπα πιο πανω.
Δεν εχω ισχυριστει πουθενα οτι πρεπει να γινουμε σουπερ ουαο, ουτε μοντερνοι, αλλα ειναι πολυ ενδιαφερον το οτι τα συγχισες αυτες τις δυο εννοιες.
sapere aude said
> Offshore (#15):
> και οι Μουσουλμάνοι Έλληνες.
Εγώ θα έλεγα «οι Μουσουλμάνοι Έλληνες πολίτες», δεδομένου ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι εθνοτικά Τούρκοι — θα αποκαλούσες ποτέ τους Έλληνες της Κων/πολης «Χριστιανούς Τούρκους;
Για να περιπλέξουμε ακόμα περισσότερο τα πράγματα, πώς θα αποκαλούσες ένα Έλληνα πολίτη, εθνοτικά Τούρκο, παιδί μουσουλμάνων γονιών, που όμως είναι άθεος;
> Abravanel (#20):
> Εβραίος δεν είναι φυλή, είναι θρήσκευμα
Συγχαρητήρια για το εξαιρετικό και άκρως ενδιαφέρον ιστολόγιο.
Η ερώτησή μου είναι παρόμοια με αυτή που έκανα αμέσως πιο πάνω: Ένας Έλληνας πολίτης, παιδί θρησκευόμενων Εβραίων γονιών (ή εγγόνι θρησκευόμενων Εβραίων παππούδων/γιαγιάδων) που όμως είναι άθεος, έχει το δικαίωμα να αυτοαποκαλείται Εβραίος; Πού κατατάσσονται οι πολυάριθμοι πολίτες του Ισραήλ που νιώθουν και δηλώνουν Εβραίοι ενώ είναι άθεοι; (Τυχαίνει να γνωρίζω μερικούς.)
> μια ομάδα ανθρώπων που μοιράζονται ένα κοινό θρησκευτικό πολιτισμό.
Αν μου επιτρέπεις, νομίζω ότι αυτή θα ήταν μια πολύ καλή απάντηση: Εβραίος είναι όποιος συμμετέχει σε ένα κοινό θρησκευτικό *πολιτισμό*, άσχετα από το αν πιστεύει ή όχι σε υπερφυσικές οντότητες. Τηρουμένων των αναλογιών, κάτι ανάλογο ισχύει και για τους λεγόμενους «Μουσουλμάνους της Βοσνίας» — ο όρος Bošnjaci/Bosniaks περιλαμβάνει και τους άθεους και τους βουδιστές (βλ. και Susan Sontag: Godot Comes to Sarajevo, New York Review of Books, 21 Oct. 1993).
offshore said
Μιστερ Μαξ
Στο τελευταίο μου σχόλιο δε μίλησα για πολιτισμό αλλά για έθιμα. Αν και βέβαια τα έθιμα είναι μέρος μιας κουλτούρας και ενός πολιτισμού.
Θα κάνουν προπαγάνδα με το να πάνε να προσευχηθούν; Σε ποιον θα την κάνουν; Στους ίδιους; Δεν το βλέπω και πολύ πιθανό να πάει κάποιος αλλόθρησκος, αλλά και να πάει τι θα τον κάνουν;
Ευρωπαϊκή Ημέρα Εβραϊκής Κουλτούρας σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ρόδο/ European Day of Jewish Culture in Athens, Salonica and Rhodes « Abravanel said
[…] Δεν υπάρχουν καλοί εβραίοι/ Panousis: There are no good JewsΕβραϊκό Φεστιβάλ στην Ρόδο/ Jewish Festival in RhodesΕλληνοεβραίοι στην Γαλλία στο Ολοκαύτωμα/ Greek Jews in France […]