Abravanel, the Blog

Jewish life and not only in Greece / Εβραϊκή ζωή και όχι μόνο στην Ελλάδα

Τι θέλετε να δείτε; /What would you like to see?

Posted by Abravanel, the Blog στο 29/07/2009

I wish to make some changes in this blog and before I pull them through, I’d like to know what do you guys/gals like. The options are:

  1. History: Posts on the history of Greek Jewry – I won’t really diminish them because I often write stuff together with my research but I’d like to find out if people favour it as much as I do.
  2. News: (self explanatory)
  3. Activism: this shall be addressed in the near future
  4. Contemporary Jewish Life: A jewish perspective on everyday stuff, from tatoos, to gay rights, to jewish ethics…
  5. Jewish Culture: books, music, language, recipes
  6. Middle East: it ain’t gonna happen but just curious
  7. Leave it as is
  8. Don’t know/Don’t like you

I’m open to all suggestions by the way and if you’re reading this through rss or email, don’t be bored and vote ! :-)

The poll / Η ψηφοφορία:

Θέλω να κάνω μερικές αλλαγές στο ιστολόγιο και πριν προχωρήσω θα ήθελα να μάθω τι σας αρέσει. Οι επιλογές είναι:

  1. Ιστορία: Αναρτήσεις για την ιστορία του Ελληνικού Εβραϊσμού – δε σκοπεύω να τις μειώσω, βέβαια, γιατί συχνά γράφψ μαζί με την έρευνα μου αλλά θα ήθελα να δω αν σας αρέσουν όσο εμένα.
  2. Νέα
  3. Ακτιβισμός: με αυτό θα ασχοληθούμε στο μέλλον
  4. Σύγχρονη Εβραϊκή Ζωή: μια εβραϊκή ματιά σε διάφορα θέματα της καθημερινότητας, από τατουάζ ως τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, εβραϊκή ηθική…
  5. Εβραϊκός Πολιτισμός: βιβλία, μουσική, συνταγές
  6. Μέση Ανατολή: δεν πρόκειται να μπω σε αυτό το μονοπάτι αλλά είμαι περίεργος
  7. Άσε το όπως είναι.
  8. Δεν ξέρω/ Δε σε συμπαθώ

Είμαι ανοικτός σε όλες τις προτάσεις και αν διαβάζετε αυτό το κείμενο μέσω rss ή email, μην βαρίέστε και ψηφίστε ! :-)

42 Σχόλια to “Τι θέλετε να δείτε; /What would you like to see?”

  1. ψηφισα..(το 4)

  2. Δήμος said

    Κάνε αυτό που κάνεις καλυτέρα, ιστορία, πολιτισμό και σύγχρονη ζωή.
    Αυτά μπαίνω (προσωπικά) να μάθω από σένα.
    Μακριά από νέα και μέση ανατολή! (εκτός αν πρόκειται για δικά σου ανάλυση)
    Καλή συνέχεια!

  3. plagal said

    Ψηφισα, αλλα ζηταω να αλλαξεις και theme. Βαλε κατι πιο κομψο βρε παιδι μου :)

  4. stavroula said

    Vote Numero Uno!

  5. Απ’ ό,τι βλέπω, η ψηφοφορία δέχεται πολλαπλές επιλογές, έτσι;

    Και γενικά, με όλα θα μου άρεσε να ασχοληθείς.

  6. offshore said

    4 και 5. (άντε να μας δώσεις καμιά καινούργια συνταγή, πιο εύκολη αυτή τη φορά)

  7. I vote for History, News and Jewish Culture (1, 2, 5).

  8. stavroula said

    I think combo 1,5 would be great:)

  9. Εγώ δεν μιλάω για να μην επηρεάσω. Στα έχω πει μέσω email.

    Άλλωστε με ενδιαφέρει τι θέλουν να μάθουν οι Χριστιανοί φίλοι μου.

  10. sapere aude said

    Ομολογώ ότι είμαι αχόρταγος. Τα ψήφισα όλα γιατί με ενδιαφέρουν όλα. (Απροπό, φοβερό σάιτ. Πώς λένε treasure trove στα ελληνικά;)

    > Ζαν Κοέν:
    > με ενδιαφέρει τι θέλουν να μάθουν οι Χριστιανοί φίλοι μου.

    Υποθέτω ότι εγώ που δεν πιστεύω σε υπερφυσικά όντα θα πρέπει να κατατάσσομαι στους χριστιανούς άθεους ;-)

  11. @ Sapere Aude # 10

    Αγαπητέ φίλε επειδή και εγώ δεν πιστεύω σε θεούς και δαίμονες κατατασσόμαστε στους ΑΘΕΟΥΣ, και θα σαπίσουμε μαζί στην «κόλαση», με τραγούδια χωρούς sex κλπ.

    Πάω στοίχημα πως θα υπάρχουν και μερικοί από τους αναγνώστες του Αμπραβανέλ εκεί!!!!!!!!!!!!!

  12. marano's said

    Αγαπητέ Abravanel.

    Μην οριοθετείσαι υπο-θεματικά. Άφησε το forum να το οδηγήσει η κουβέντα που αναπτύσσεται με αφορμή τις κατά καιρούς αναρτήσεις σου ή/και τις τοποθετήσεις των άλλων φίλων.
    Εάν με κάποιο τρόπο θα έπρεπε να τοποθετηθώ, θα έλεγα ότι προτιμώ τα θέματα εκείνα που αποκαλύπτουν τη χυδαιότητα της επιλεκτικής «συλλογικής λήθης» ή αλλιώς της επιλεκτικής «μνήμης». Διότι ο εβραϊσμός με τα αισθητικά-φιλοσοφικά-κοινωνικά συμφραζόμενα του, ως πεδίο διαλόγου στην Ελλάδα, παραμένει ακόμα «ταμπού».

    Καλή συνέχεια

  13. »Πάω στοίχημα πως θα υπάρχουν και μερικοί από τους αναγνώστες του Αμπραβανέλ εκεί!!!!!!!!!!!!!»

    ε καλά τωρα …

  14. sapere aude said

    > Ζαν Κοέν:
    > κατατασσόμαστε στους ΑΘΕΟΥΣ, και θα σαπίσουμε μαζί στην “κόλαση”

    Απ’ ότι ξέρω στην ιουδαϊκή θρησκεία δεν υπάρχει *αιώνια* τιμωρία στην κόλαση. Η αιώνια τιμωρία ήταν ιδέα του γλυκύτατου Ιησού.

    ———————————-
    JESUS SAVES*

    (* Terms and conditions apply)
    ———————————-

    Να τι είχε πει ο sorely missed George Carlin για την κόλαση των χριστιανών:
    http://tinyurl.com/mqak7x

  15. Παιδιά αν ειναι να ανοιξουμε κουβέντα περι Κολάσεως να την κανουμε Σωστα ετσι; Διοτι κυκλοφορουν πολλές φαιες φημες και συκοφαντιες ..Δεν ειναι ετσι τά πραγματα ..Ειναι μεν Φλογερά και ζεστα αλλά οχι τόσο αποπνιχτικά (οσο σε αλλα μέρη τουλαχιστον)

  16. Little Red Riding Hood said

    Inferno for ever!

  17. Λούης said

    I voted 1, 2, 3, 4 and 5.

    I think you could also invite commentators, Jews or gentiles, from the spheres of academia, journalism, politics and business to contribute postings. In general, I would like to see more Greek Jews speak up in your blog.

    Louis

  18. linktothepast said

    1,2,4 και 6 από εμένα. Επί την ευκαιρία καλή συνέχεια abravanel. Νόμιζα πως είχες σταματήσει και δεν παρακολουθούσα το blog σου. Η φωνή των Ελλήνων Εβραίων δυστυχώς δεν είναι αρκετά δυνατή, και αυτό το blog είναι ίσως η μοναδική ευκαιρία για κάποιο συμπολίτη μας να δει τα πράγματα από την δικιά σας μεριά. Οι άλλες φωνές ουκ ολίγον ακούγονται στην Ελληνική κοινωνία, και η δική σας σχεδόν καθόλου.

    Εύχομαι μελλοντικά άρθρα να ασχολούνται περισσότερο με την… Nataly Portman :-p και λιγότερο με την βλακεία των συμπολιτών μας απέναντι στην κοινότητά σας (εννοώ να έχουν εκλείψει τα φαινόμενα ;-)).

  19. μιστερ μαξ said

    Ζαν: «Εγώ δεν μιλάω για να μην επηρεάσω. Στα έχω πει μέσω email. »

    ε;;; μονο εγω βλεπω την αντιφαση;;;

    ——-

    Εγω προτιμω μια πιο παγκοσμια ματια, και διαφυλετικη. Και περισσοτερη ανοχη σε οσους εχουν «διαφορετικη αποψη»

  20. A. Ioannou said

    Υπάρχει πλήθος ιστολογίων που καλύπτουν τα #2-6 διεθνώς, αλλά ελάχιστα που καλύπτουν το #1 ή τα #4 & 5 όσον αφορά τους Έλληνες Εβραίους.

    @Ζαν Κοέν (#10)
    Αυτά από ένα βαφτισμένο Χριστιανό Ορθόδοξο αλλά κυμαινόμενο, από δεκαετίες, μεταξύ αθεΐας και αγνωστικισμού, επομένως δεν ξέρω αν μετράνε…

  21. @A. Ioannou #20

    Όλες οι γνώμες μετράνε. Αυτό είναι που μας πάει μπροστά.

  22. H ετικετα :αντισημιτισμος
    http://nosferatos.blogspot.com/2009/08/blog-post_3768.html
    ( και θαθελα να δώ περισσοτερα για τις ερμηνειες του αντισημιτισμου)

  23. A. Ioannou said

    @Νοσφερατος (#22)
    Τελικά ο αντισημιτισμός ίσως να είναι κάτι ανάλογο με την πορνογραφία: Μπορεί να είναι δύσκολο να δώσω κάποια εύρεία ερμηνεία αλλά τον αναγνωρίζω όταν τον αντιμετωπίζω (όπως είχε αποφανθεί το 1964 ο Potter Stewart, δικαστής του ανωτάτου δικαστηρίου των ΗΠΑ σχετικά με κάποιο κινηματογραφικό έργο: «I know it [obscenity/pornography] when I see it.»).

  24. i really di(n)g the combo thing… ( pu tha ‘lege ki o makaritis Emanuil Roidis is apteston «papikin» dialekton)

  25. @A. Ioannou

    Τελικά ο αντισημιτισμός ίσως να είναι κάτι ανάλογο με την πορνογραφία: Μπορεί να είναι δύσκολο να δώσω κάποια εύρεία ερμηνεία αλλά τον αναγνωρίζω όταν τον αντιμετωπίζω »

    Πραγματι υπάρχει κατι αναλογα αισχρο :Ο αντισημιτισμός ειδικά (και γενικά ο ρατσισμός φυσικά ) αλλά ο αντισημισμός εχει κατι το πιο βαθιά ωμό – μοιάζει με την πορνογραφια: Η Ηδονή του αισχρου βλεμματος- του Φθόνου- και της προβολής -και της κλεμμενης Απολαυσης : ο

  26. @A. Ioannou

    Τελικά ο αντισημιτισμός ίσως να είναι κάτι ανάλογο με την πορνογραφία: Μπορεί να είναι δύσκολο να δώσω κάποια εύρεία ερμηνεία αλλά τον αναγνωρίζω όταν τον αντιμετωπίζω »

    Πραγματι υπάρχει κατι αναλογα αισχρο :Ο αντισημιτισμός ειδικά (και γενικά ο ρατσισμός φυσικά ) αλλά ο αντισημισμός εχει κατι το πιο βαθιά ωμό – μοιάζει με την πορνογραφια: Η Ηδονή του αισχρου βλεμματος- του Φθόνου- και της προβολής -και της κλεμμενης Απολαυσης : Ο εβραιος φταιει που δεν μπορώ να απολαυσω : Ειτε γιατί ειναι πολύ πλουσιοι ειτε γιατί »σταυρωσαν τον Χριστο» ειτε γιατί ειναι πισω απο την Παγκοσμια Συνομωσια ..
    και αν δεν μπορεις να το αποδειξει ο αντισημιτης ειναι πάλι γιαί το κρυβουν καλά το μυστικό τους οι ..εβραιοι ..

    και τι κερδιζει ;ο αντισημιτης; κερδιζει την ηδονή της μνησικακιας και του φθόνου :(τουλαχιστον» ξερω τι μου φταιει» )
    ετσι μπορει να μην απολαμβανει αλλά τουλαχιστον κανει Μπανιστήρι και φαντασιωνεται: Θα μπορουσε να ναι Αυτός στη σκηνή .

  27. dani said

    οτιδήποτε εκτός από μέση ανατολή. όχι άλλο κάρβουνο!
    κουλτούρα κ πάλι κουλτούρα!
    καμιά συνταγή σεφαραδίτικη ας πούμε…
    πχ για τους βορειοελλαδίτες, πες τους ρε αμπραβανέλ γιατί λένε το κίτρινο τυρί κασέρι, να τους κάτσει στο λαιμό την ώρα που βλέπουνε και γουστάρουνε Λιακό, Βελλό κ Σια :-)

  28. sapere aude said

    > Dani:
    > οτιδήποτε εκτός από μέση ανατολή. όχι άλλο κάρβουνο!

    Κι όμως, αποφεύγοντας την καρβουνολογία κλείνουμε τα μάτια μας μπροστά στην πραγματικότητα.

    > πχ για τους βορειοελλαδίτες, πες τους ρε αμπραβανέλ γιατί λένε το κίτρινο τυρί κασέρι

    Προφανώς θα εννοείς ότι σχετίζεται με το kosher.
    Το σίγουρο είναι ότι το κασέρι προέρχεται από το τουρκικό kaşer. Ο Sevan Nişanyan στο ετυμολογικό του λεξικό της τουρκικής λέει ότι το όνομα του τυριού kaşer είναι ασαφούς ετυμολογίας.
    Η πιο συνήθης εκδοχή είναι:
    – caciocavallo (ιταλικό τυρί) > kaşkaval > kaşer
    Άλλες εκδοχές:
    – από το kaşer = kosher
    – από το αραβικό qishr = φλούδα

  29. i pithanoteri ekdoxi ine to kaseri na apoteli danio tis NE apo ti latiniki (<caseus: tiri) meso tis vlaxikis (aloste me tin idia simasia apandate ke se ales valkanikes gloses me vlaxikus plithizmus, opos ta alvanika ke ta vulgarika).

    5 eones othomanikis kiriarxias exun emblutisi tin eliniki glosa me plithos apo turkikes ke lipes (valkanikis proelefsis) leksis, i opies anapandexa andeksan se 200 peripu xronia epimelimenis glosikis "katharsis".

    tha itan endiaferon an kapios diethete kapia endiksi gia leksis ladino pu perasan sti NE (esto ke an telika den epiviosan)

  30. sapere aude said

    > Ραδάμανθυς:
    > i pithanoteri ekdoxi ine to kaseri na apoteli danio tis NE apo ti latiniki (<caseus: tiri) meso tis vlaxikis

    Όμως το ΛΝΕΓ και το ΛΚΝ επιμένουν ότι κασέρι < (τουρκ.) kaşer

  31. dani said

    Sapere Aude δεν επιμένω, και μένα κάποιος μου το είπε αυτό για το κασέρι και μπορεί να έκανε λάθος. Πάντως το ένα δεν αποκλείει το άλλο – δηλαδή σε μας να ήρθε από τους Τούρκους, αλλά και αυτοί να το πήραν από τους Εβραίους. Στα τούρκικα πάντως Kaşer σημαίνει δύο πράγματα: το γνωστό τυρί και το εβραικό κόσερ (το οποίο παρεπιπτόντως οι έλληνες εβραίοι προφέρουν κάσερ αν δε κάνω λάθος)

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Ka%C5%9Fer

    Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε αν το κασέρι είναι όντως κόσερ, δηλαδή αν παρασκευάζεται χωρίς ζωική πυτιά, καθότι νομίζω οτι τα πιο πολλά τυριά δεν είναι.

    Και η λατινική εκδοχή πάντως ακούγεται πειστική.

    Ραδάμανθυ, μία λέξη για την οποία κόβω το κεφάλι μου οτι μας ήρθε από τα ladino είναι ο πασατέμπος.
    Επίσης έχω ακούσει υποψίες για την σεφαραδίτικη καταγωγή του αυγολέμονου :-) (της συνταγής φυσικά – όχι της λέξης). Αν κάποιος/α με γνώσεις σεφαραδίτικης κουζίνας μπορεί να βοηθήσει…

    ps: Sapere Aude, τη γνώμη μου για τα κάρβουνα την έχω πει και αλλού στο blog και την επαναλαμβάνω. Τα ελληνικά ΜΜΕ καλύπτουν με τόση λεπτομέρεια τη Μ. Ανατολή, που μόνο έλλειμα πληροφόρησης δεν μπορείς να πεις οτι υπάρχει – τώρα αν είναι εξίσου αντικειμενικά με την τηλεόραση της Χαμάς, αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Ο Αμπραβανέλ έχει επιλέξει να μην φέρει ένα τόσο βαρύ φορτίο παλεύοντας καθημερινά τον κάθε τελειωμένο αντισημιτη τρολ με θέμα τη Μ. Ανατολή – και πίστεψέ με οτιδήποτε έχει παρεμφερές θέμα μαζεύει πολλή σαβούρα. Νομίζω ο Ζαν Κοέν έχει αρκετό τέτοιο υλικό στο site του άμα θες να ακούσεις μια άλλη άποψη. Δεν χρειάζεται και ο Αμπραβανέλ να μιλάει για αυτά. Καλύτερα να λέει ιστορίες και παραδόσεις που δεν θα τις ακούσεις αλλού.

  32. ;-)

    i polaples piges isodu mias danias leksis se mia glosa (ite paralilos, ite me xroniki apostasi) ine sinithizmeno fenomeno. Poles fores malista se diaforetikes geografikes perioxes i idia dania leksi iserxete me tropopiimeno tipo (opos exi simvi me tis danies leksis pu exun isaxthi sti NE apo tis diafores italikes dialektus).

    tipote fisika den apoklii i idia dania leksi (p.x. kaseri) na proerxete apo perisoteres apo mia gloses (p.x. turkika, vlaxika i alvanika) kathos o leksilogikos danizmos se perivalonda tu tipu tis vizandinis ke tis othomanikis aftokratorias itan sinexis ke anapofefktos. ine de ekseretika diskolo na endopisti i danistria glosa se teties periptosis (ektos ki an diathetume graptes piges, opote danistria theorite sinithos i glosa pu proigite xronika stis graptes piges)

    gia to «passatempo» diatiro kapies epifilaksis, dioti i morfologia tis leksis papapembi se italikis proelefsis danio (sta ladino tha itan «pasatiempo»…) ala den perno ki orko

    peri sefaraditikis kuzinas as milisi kalitera kapios idikoteros (prosopika protimo tis melidzanes me keftedakia (anef «pecha» pleon…)

  33. dani said

    ραδάμανθυ, δε θέλει και πολύ να πέσει ένα γιώτα :-)
    τη λέξη αυτή με την έννοια του ξηρού καρπού δεν την έχω συναντήσει ούτε στα ιταλικά ούτε στα ισπανικά. μπορεί να ήταν σεφαραδίτικος ιδιωματισμός.

    μια διήγηση για τα Σάββατα των Εβραίων της Θεσσαλονίκης: «Δεν άναβαν φωτιά, Δε μαγείρευαν, δεν έπιναν καφέ. Ούτε μασούσανε πασατέμπο, που τις άλλες έξη μέρες της εβδομάδας ήταν γι’ αυτούς, ό,τι ο καφές και το κομπολόι για τους αγάδες της τουρκικής συνοικίας.».

    από εδώ: http://virtualschool.web.auth.gr/1.4/Praxis/KotinisThessaloniki.htm (γκούγκλαρε το και δες το Cache γιατί δεν εμφανίζεται αλλιώς)

  34. sapere aude said

    > Dani:
    > τη λέξη αυτή με την έννοια του ξηρού καρπού δεν την έχω συναντήσει ούτε στα ιταλικά ούτε στα ισπανικά

    Δυστυχώς σήμερα δεν έχω πρόσβαση στο ΛΝΕΓ, αλλά το ΛΚΝ αναφέρει ότι ο πασατέμπος προέρχεται από το passatempo, *νοτιοϊταλικής* προέλευσης.

  35. dani said

    ok παιδιά τα παρατάω!
    προσπάθησα να το παίξω gus portokalos αλα εβραικά αλλά δέ μου βγήκε :-)

  36. sapere aude said

    > Dani:
    > ok παιδιά τα παρατάω! προσπάθησα να το παίξω gus portokalos αλα εβραικά αλλά δέ μου βγήκε :-)

    Όχι Dani, μην τα παρατάς τόσο εύκολα – μπορεί ο ‘πασατέμπος’ να ήρθε μέσω της Απουλιανής κοινότητας της Κέρκυρας ;-)

    Πιο σοβαρά τώρα, δες αυτό από το ΛΚΝ (Λεξικό Κοινής Νεοελληνικής Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη):

    παρέα < ισπανοεβραϊκό parea < ισπαν. pareja 'ζευγάρι'

  37. Bob said

    more of this blog

  38. Bob said

    Οι Σεφαραδίτες μας έφεραν τη σημαντικότερη νεοελληνική λέξη, φυσικά, την παλάβρα. ;)

  39. zalmoxis said

    1, 4 & 5.

  40. Abravanel said

    Μπράβο! Ελειπα αυτή την εβδομάδα αλλά γύρισα και απόλαυσα μαζεμένα τα σχόλια!

    Κατ’αρχήν βλέποντας την δημοσκόπηση χαίρομαι που δεν είμαι μόνο εγώ που του αρέσει η ιστορία – με το καλό έχω μερικά διαμαντάκια που χάρη σε ορισμένους φίλους μπορέσαμε και ετοιμάσα.

    Η συζήτηση περί αντισημιτισμού είναι ενδιαφέρουσα – τα κείμενα στα οποία παραπέμπει ο νοσφεράτος είναι εγγυημένα ενδιαφέροντα αλλά πρέπει να ομολογήσω οτι η περίφημη ρήση για την πορνογραφία υπήρξε άκρως διασκεδαστική. :-) Το κείμενο για το τι είναι αντισημιτισμός, στην Ελλάδα, είναι από τα λίγα θέματα που μπορεί να περιτριγυρίζω από καιρό αλλά ακόμα δεν έχω βρει το θάρρος να γράψω.

    Πάντως ναί, στην Ελλάδα ρωμανιώτες και σεφαραδίτες αποκαλούμε το kosher ως κασέρ – πολλές λέξεις, φράσεις αλλά ακόμα και μελωδίες που τις θεωρούμε εβραϊκές από τον κινηματογράφο και την τηλεόραση είναι τόσο ξένες για έναν έλληνα χριστιανό, όσο για εμένα γιατί απλά είναι ασκεναζίτικες. Υπάρχει μια γνωστή ιστορία για μια γιαγιά που μετά τον πόλεμο πήγε να επισκεφθεί την κόρη της που είχε μεταναστεύσει στο Ισραήλ: η γιαγιά κοιτούσε τους εβραίους ισραηλινούς αλλά δεν σχολίαζε και ούτε έδειχνε ενθουσιασμένη. Μια μέρα καθώς έκανε βόλτα στο δρόμο ακούει κάποιους να μιλάνε λαντίνο και τότε γυρνάει στην κόρη της με χαμηλή φωνή αλλά ενθουσιασμένοι και λέει Mira, estas son djidios (Κοίτα αυτοί είναι εβραίοι!) μιας και μόνο τότε αισθάνθηκε οτι βρίσκονταν σε εβραϊκό περιβάλλον. :-)

  41. ‘Οταν πήρα τηλέφωνο έναν φίλο μου Εβραίο από την Θεσσαλονίκη που ζούσε χρόνια στην Αθήνα για να του πω ότι παντρεύομαι (τον πρώτο μου γάμο με Εβραία) με ρώτησε ποια είναι η κοπέλα. Του λέω το όνομα και μου λέει δεν τι ξέρω από που είναι με ρωτάει? Από Κέρκυρα ο μπαμπάς από Ρόδο η μαμά, του απαντώ. Μικτό γάμο θα κάνεις μου απαντά!!!!

    Για τους μη Εβραίους φίλους του μπλογκ: μικτός γάμος στους Εβραίους είναι όταν ένας Εβραίος/α παντρεύεται μη Εβραία/ο.

  42. Εγώ έχω μια συγκεκριμένη παραγγελιά: τα έθιμα ονοματοδοσίας των Ελλήνων Εβραίων

    Ας πούμε: υπάρχει προτίμηση σε εβραϊκά ονόματα που συνηθίζονται και στους Χριστιανούς (για να μην ξεχωρίζουν ίσως); υπάρχουν περιπτώσεις καθαρά Χριστιανικών ονομάτων; υπάρχει παράδοση διπλής χρήσης ονομάτων, δηλ. ιερού-εβραϊκού και κοσμικού-χριστιανικού ή ουδέτερου; πώς αποδόθηκαν στα ελληνικά χαρακτηριστικά εβραϊκά ονόματα; όπως είναι στην ΠΔ ή διαφορετικά; Και ό,τι σχετικό.

Leave a reply - Σχολιάστε νηφάλια

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: