Περί της δολοφονίας του Βασιλιά Γεωργίου του Α’/On the assassination of King George I’
Posted by Abravanel, the Blog στο 09/11/2009
Ελληνικά (english translation follows)
Οπως είπαμε φέτος είναι η χρονιά της Θεσσαλονίκης σε τούτο εδώ το ταπεινό ιστολόγιο οπότε ευκαιρία να ασχοληθούμε με λιγότερο γνωστές πτυχές της πόλης με μια εβραϊκή ματιά. Ευκαιρία για αυτήν την ανάρτηση υπήρξε το άρθρο του Γιάννη Ράγκου για την δολοφονία στην πόλη του Γεωργίου του Α’ που μπορείτε να βρείτε εδώ. Εν συντομία μπορούμε να περιγράψουμε το περιστατικό ως:
Στη συμβολή με την οδό Βασιλίσσης Όλγας, τον περίμενε από ώρα ο Σερραίος Αλέξανδρος Σχινάς. Γύρω στις 3, είδε τον Γεώργιο και τον υπασπιστή του να περνούν, τους πλησίασε και από μικρή απόσταση πυροβόλησε τον βασιλιά μία φορά, προκαλώντας, ωστόσο, καίριο τραύμα. Αμέσως μετά, επιχείρησε να πυροβολήσει και τον Φραγκούδη, αλλά αυτός πρόλαβε να τον αφοπλίσει και να τον παραδώσει σε δύο Κρητικούς χωροφύλακες, που είχαν προστρέξει στο σημείο της δολοφονίας.
Ο δολοφόνος αργότερα «αυτοκτονήθηκε» με μια θεαματική βουτιά από τον όροφο του κρατητηρίου και ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία για την ταυτότητα του δολοφόνου, ακόμα και σήμερα δεν έχει υπάρξει συμφωνία για τα κίνητρα του. Για περισσότερα σας παραπέμπω στην όντως ενδελεχή δημοσίευση εδώ, εδώ και εδώ.
Μεταξύ των άλλων δημοσιεύει και την ακόλουθη γραφική αναπαράσταση των γεγονότων η οποία είναι αξιοπρόσεκτη:
Η αναπαράσταση έχει ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία. Ο Λευκός Πύργος είναι λανθασμένος γιατί το περιτείχισμα ήδη κατεδαφιστεί το 1911 όπως μάθαμε εδώ, θεωρείται αναμενόμενο να μπει στην εικόνα ένας μιναρές αφού ακόμα δεν είχαν κατεδαφιστεί από το ελληνικό κράτος, οι κρητικοί χωροφύλακες είναι παρόντες και ο βασιλιάς πέφτει στα χέρια ενός καφετζή ή παντοπώλη. Συνήθως οι κομπάρσοι σε αυτές τις σκηνές είναι άγνωστοι αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση γνωρίζουμε το όνομα του κυρίου με την άσπρη ποδιά που ήταν Ααρών Αμίρ. Αλλά γιατί να μην αφήσω τον γιο του διάσημου αρχιτέκτονα της Θεσσαλονίκης Πιέρρο Αριγκόνι, Μάσσιμο να τα διηγηθεί όπως διαβάζουμε στο «Χρονικό της Θεσσαλονίκης» του Κώστα Τομανά:
» Το απόγευμα της δολοφονίας βρισκόμουν μέσα στο τραμ, που ήταν σταματημένο στην στάση της Αγίας Τριάδας. Είδα τον βασιλιά να περπατάει στο πεζοδρόμιο μαζί με τον υπασπιστή του και και σε κάποια στιγμή να το πλησιάζει ένας από πίσω και να τον πυροβολεί. Είδα ακόμα τους δυο βρακοφόρους χωροφύλακες, που τον ακολουθούσαν εξ’ αποστάσεως, να πιάνουν τον φονιά που προσπάθησε να ξεφύγει προς την θάλασσα. Είδα και τον μπακάλη της γειτονιάς μας Ααρών Αμίρ να παίρνει αγκαλιά τον πληγωμένο βασιλιά και να τον βάζει σε μια άμαξα, που ξεκίνησε αμέσως και, διασχίζοντας την ανηφορική οδό Αγίας Τριάδας διευθύνθηκε προς το Παπάφη που ήταν τότε νοσοκομείο. Οπως μάθαμε, σε λίγο ξεψύχησε χωρίς να πει ούτε λέξη. «
Ο Κώστας Τομανάς συμπληρώνει: Η είδηση της δολοφονίας έπεσε σαν βόμβα στην πόλη. Οι στρατιώτες ακούγοντας φήμες οτι ο δολοφόνος είναι εβραίος όρμηξαν στις εβραϊκές γειτονιές «προβαίνοντας εις πλείστας οσας απαράδεκτους ενέργειες» όπως έγραψαν τότε αόριστα οι εφημερίδες. Η τάξη αποκαταστάθηκε όταν οι Αρχές ανακοίνωσαν οτι ο δολοφόνος ήταν έλληνας.
Βασικά θα προτιμούσα να μην προσέθετα το κομμάτι με τις αντι-εβραϊκές ταραχές γιατί απλά δεν είναι το θέμα της ανάρτησης. Απλώς θέλω την επόμενη φορά που οι θεσσαλονικείς αναγνώστες περάσουν από το μνημείο προς τιμή του Γεωργίου Α΄ να σκεφτούν το πως η ιστορία αυτής της πόλης δεν είναι το άθροισμα των κοινοτήτων αλλά μια στην οποία ο εβραίος zarzavachi (οπωροπώλης) Ααρών Αμίρ λερώθηκε με το αίμα του ελληνορθόδοξου μονάρχη δανικής καταγωγής καθώς τον είχε στην αγκαλιά του. Και η επιμονή να δημιουργούν μια φανταστική ταυτότητα αγνοώντας την εβραϊκή παρουσία της πόλης η οποία δεν είναι μια απλή μικρή συνιστώσα αλλά η ίδια η ιστορία της πόλης, οδηγεί απλά στην ίδια άγνοια της Ιστορίας για την οποία κατηγορούν τους βόρειους γείτονες τους.

Η στήλη δείχνει το ακριβές σημείο στο οποίο ο Γεώργιος πυροβολήθηκε και έπεσε στα χέρια του Ααρών Αμίρ. Πιο πίσω το σύγχρονο πάρκο στην Βασ.Ολγας στην Θεσσαλονίκη με την προτομή του.
English
As we have already said, this is going to be the Salonica Year in this humble blog so here is the chance to occupy ourselves with less known aspects of the city. This post was inspired by the post of Yiannis Ragkos on the murder of King George I’ in the city of Salonica in 1913.
Copying from Wikipedia we learn:
Just as he did in Athens, the King went about Salonika without any meaningful protection force. While out on an afternoon walk near the White Tower of Thessaloniki on 18 March 1913, he was shot at close range in the back by Alexandros Schinas, who was «said to belong to a Socialist organisation» and «declared when arrested that he had killed the King because he refused to give him money». The Greek government denied any political motive for the assassination, saying that Schinas was an alcoholic vagrant. Schinas was tortured in prison and six weeks later fell to his death from a police station window.
For those fluent in greek I would suggest reading the proficient posts of Y.Rangos here, here and here. He also includes a popular representation of the fact which is quite interesting by itself:
The White Tower is wrongly depicted still being surrounded by the fortified wall which was torn down in 1911 as we saw here. It is considered normal to insert a minaret since they weren’t yet demolished yet by the Greek State, the cretan policemen are present and the King fells into the arms of a coffeehouse owner or a grocer. Usually the rest of the «extras» remain anonymous but on this case we know the name of the grocer with the white apron which was Aaron Amir. But why not let the son of the famous architect of Salonica Pierro Arigoni, Massimo to give his eyewitness account as we read it in the «Χρονικό της Θεσσαλονίκης» by Kostas Tomanas.
The evening that the murder took place I was inside the tram which had made its stop at Agias Triadas station. I saw the King walking together with his adjutant and at some point a man approaches him from behind and shoots him. I saw the two vrakoforous policemen, who followed him from a distance, to catch the killer who tried to make a dash towards the sea. I also saw the grocer of my neighbourhood Aaron Amir to take into his arms the wounded king and put him into a carriage which set off immediately and taking the uphill road of Agia Triada headed for Papafio which served as a hospital at that time. As we learned he soon died without saying a word.
Kostas Tomanas adds: The news of the assassination fell as a bomb to the city. The soldiers hearing rumors that the assassin was a Jew rushed to the Jewish neighbourhoods «performing many as well as unacceptable acts» as the papers reported rather vaguely. The order was restored when the Authorities announced that the killer was Greek.
I must admit I would have rather not added the piece on the anti-Jewish riots because frankly this is not the point in this post. I just want the next time the salonican readers pass before the monument in honour of King George to think that the history of this city is not the sum of the stories of the individual communities but one where the jewish zarzavachi (grocer) Aaron Amir was stained by the blood of a greek-orthodox monarch of danish descent while holding him in his arms. And their insistence on creating an imaginary identity ignoring the Jewish presence which is not simply a small component but the history of Salonica, leads simply to the same ignorance that they accuse their northern neighbors of.

The pillar shows the exact spot where George was shot and fell to the arms of Aaron Amir. Behind is a contemporary park with his bust in Vas.Olgas str in Salonica.
Ντροπαλός said
Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια, για το ποιός έτχε να τρέξει να προστρέξει τον τραυματισμένο.
Αλήθεια, το zarzavachi έχει σχέση με τα ζαρζαβατικά; Είναι λέξη Ladino ή τουρκογενής;
Καλησπέρα
Dr Moshe said
Καλημέρα σας.
Η λ. στην οποία αναφέρεστε προέρχεται, όπως εύστοχα υποψιαστήκατε, από την τουρκική γλώσσα και συγκεκριμένα από τον τύπο zerzevatçı «οπωροπώλης», που ασφαλώς ανάγεται στο zerzevat, από όπου τα ζαρζαβατικά.
Ευχαριστώ.
Ντροπαλός said
Καλημέρα Dr Moshe,
Σας ευχαριστώ για την διευκρίνιση.
theo said
@ Abravanel
Όπως πάντα πολύ καλός ερευνητής.
Keep up the good work.
argos said
Εκτός του περιτειχίσματος, στην φωτογραφία είναι λάθος τοποθετημένη και η θάλασσα, αν δεχτούμε ότι ο Λ. Πύργος φαινόταν έτσι από εκεί. Η θαλασσα θα πρέπει να βρίσκονταν πίσω από τον μπακάλη και το μαγαζί του. (σαν να παίζω στο βρείτε το λάθος αισθάνομαι)
Abravanel said
Argos σε έφτιαξα και ναι, από ότι μου είπαν, είναι λάθος και αυτό αν και στην θεωρία θα μπορούσαν να ισχυριστούν οτι έγινε ανάποδα η εκτύπωση. Απλώς είναι μια απεικόνιση στην οποία τοποθετούν τα «τυπικά» χαρακτηριστικά της πόλης, τον Λευκό Πύργο και τους μιναρέδες, (από ότι είδα στου Δημητριάδη δεν πρέπει να υπήρχε εκεί κοντά κανένας).
λολ πάντως
owain said
δηλαδή η ιστορία της πόλης είναι μόνο οι Εβραίοι που ήρθαν για 400 χρόνια;το ότι ήταν πρωτεύουσα του βόρειου ελληνισμού από την ίδρυσή της μέχρι το 1502 που ήρθατε δεν έχει σημασία!αυτή τη φορά ξεπέρασες κάθε όριο!ούτε καν αναγνωρίζεις δικαίωμα σε άλλες κοινότητες!εύγε!η Θεσσαλονίκη είναι μία και είναι εβραϊκή!
Α. Ιωάννου said
Αχ, κ. Οwain, ότι θέλετε βλέπετε (και λέτε). Διαβάζοντας τα παραπάνω εκείνο που συμπεραίνει ο κάθε καλόπιστος αναγνώστης είναι ότι οι Εβραίοι είναι κομμάτι αναπόσπαστο σε όλες τις πτυχές της ιστορίας της Θεσσαλονίκης αφ’ ότου η πόλη ενσωματώθηκε στο Νεοελληνικό κράτος (και βέβαια και πριν, όταν η πόλη ήταν ένα από τα πιό σημαντικά κέντρα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας). Δεν διάβασα τίποτα περί Εβραϊκής Θεσσαλονίκης.
YOSEF22ADAR said
Να δεις… πως σου το ειπε
στο
h t t p : // v a t e r p a n a j i o t i s .wordpress.com
Owain πολλά γράφεις και βαριέμαι να απαντήσω.
owain said
Κ.Ιωάννου διαφωνούμε προφανώς,η πολιτική του Αβραβανέλ είναι η ίδια με αυτή για την οποία κατηγορεί όλους τους άλλους…μικροπρεπής και εθνοφυλετική.Δηλαδή υπάρχει μόνο λιακοπουλική και αβραβανελική σκέψη;μια πιο υγιείς μορφή δεν υπάρχει;και αν το δούμε καλύτερα το ίδιο πράγμα είναι και οι δύο…
owain said
ο Αβραβανέλ εδώ για πρώτη φορά ισχυρίζεται με τόση παρρησία αυτό που πλάγια λέει πάντοτε δηλαδή…Θεσσαλονίκη η εβραϊκή και πρώτα απ’όλα!όσο για τα περί κοινοτήτων ναι όταν έρχεται ο κατακτητής και διώχνει τη μία και φέρνει άλλη που η άλλη καταδυναστεύει την πρώτη ε τότε ναι η αντίληψη στο μεγαλύτερο κομμάτι της περί της πόλης αυτής θα είναι διαφορετική σε κάθε κοινότητα
Abravanel said
Η ιστορία της Θεσσαλονίκης δεν είναι ούτε εβραϊκή, ούτε χριστιανική και ούτε μουσουλμανική. Είναι μια και η προσπάθεια να αγνοήσει κανείς μέρος της, όπως συγκεκριμένα συμβαίνει με το εβραϊκό το οποία είχε εξέχων ρόλο, είναι αδύνατη και οδηγεί απλά στην ύπαρξη δυο ιστοριών, την επίσημη και την πραγματική η οποία είναι η ζωή των κατοίκων της. Ολων των κατοίκων της.
owain said
θα συμφωνήσω απόλυτα μ’αυτό που λες με την αλλαγή μιας δυο λέξεων…εσύ συμφωνείς μ’αυτό που λες;
Servitoros said
δηλαδή η ιστορία της πόλης είναι μόνο οι Εβραίοι που ήρθαν για 400 χρόνια;το ότι ήταν πρωτεύουσα του βόρειου ελληνισμού από την ίδρυσή της μέχρι το 1502 που ήρθατε δεν έχει σημασία!
—-
Έτσι, έτσι, υπάρχουν βέβαια και ντοκουμέντα όπως οι επιστολές του Αποστόλου Παύλου προς τους Βορειοελλαδίτες Θεσσαλονικής, η δε έννοια της Βορείου Ελλάδας (copyright by the Greek State since 1912) σε μια ιστορική περίοδο 2300 και κάτι χρόνων προκαλεί τα γέλια σε ολόκληρο τον Αρκτούρο.
Νοσφερατος said
δηλαδή η ιστορία της πόλης είναι μόνο οι Εβραίοι που ήρθαν για 400 χρόνια;το ότι ήταν πρωτεύουσα του βόρειου ελληνισμού από την ίδρυσή της μέχρι το 1502 που ήρθατε δεν έχει σημασία!
Νομίζω οτι την ιστορική ανακριβεια αυτης της φρασης μπορεεσε να ξεπερασει μόνον ο Παναγιωτης Ψωμιαδης οταν δηλωσε το 2005 οταν καποιοι αναρχικοι κατεβασαν την ελληνική σημαια απο τον Λευκο»Πύργο: »ποτε μεχρι τωρα στα 3000 χρόνια ιστοριας της πόλης δεν κατεβηκε η ελληνικη σημαια απο τον Λευκο τον Πύργο»
owain said
ποιο είναι ακριβώς το πρόβλημα της ανιστορισίας σας;δεν ήταν η Θεσσαλονίκη η πρωτεύουσα του βόρειου Ελληνισμού (δεν μίλησα ανόητε περί Ελλάδος…!);ή μήπως οι κακοί (εξ ορισμού) Έλληνες δεν καταπιέστηκαν από του καλούς (εξ ορισμού) Εβραιούληδες;
Istorikos said
Μια ζωή μικρή Ιερουσαλήμ την ανεβάζατε μικρή Ιερουσαλήμ την κατεβάζατε.Εδώ που τα λέμε έχει ράμματα και η γούνα σας.Δεν είναι λίγα τα περιστατικά με συκοφαντίες και δωροδοκίες στους Τούρκους όταν κάποιος ενοχλούσε κανένα έμπορα(Κοσμάς ο Αιτωλός κλπ).
owain said
Ιστορικέ το πρόβλημα δεν είναι πλέον τι γινόταν τότε,το θέμα είναι η σημερινή προπαγάνδα ορισμένων που προσπαθούν να αγιοποιήσουν καταστάσεις και να δείξουν μόνο τη μία πλευρά του νομίσματος…κι εγώ που δεν είμαι και τόσο έξυπνος όσο αυτοί και δεν έχω και το αλάθητο της aristeras ρωτώ κάτι απλό:ενώ μέχρι το 1502 η Θεσσαλονίκη ήταν το κέντρο,η πρωτεύουσα του βόρειου ελληνισμού και από αυτήν βγήκαν πολύ μεγάλες προσωπικότητες του ελληνισμού,δεν έπαψε δε να μιλά ποτέ ελληνικά,γιατί όταν ο Σουλεημάν (που θα πει Σολομών) εγκατέστησε εδώ τους εξ Ισπανίας,ο μέχρι τότε πληθυσμός σχεδόν ξεπαστρεύτηκε;αν ήταν τόσο ειρηνικοί και καλοί,αν ήταν η Jewdisneyland που θέλει να μας πείσει ο Αβραβανέλ γιατί οι υπόλοιποι ξεπαστρεύτηκαν έτσι;
Abravanel said
Βασικά πρώτα τους ξεπάστρεψε μερικές δεκαετίες πριν και μετά ήρθαν οι σεφαραδίτες. Εκείνη την εποχή συνήθιζαν να κάνουν έτσι, θυμήσου πχ την Τριπολιτσά.
Πάντως οκ, διαφωνούμε. Μια ερώτηση όμως:γιατί μιλάς για το 1502; Η κατάκτηση της πόλης έγινε το 1432, ενώ η άφιξη των σεφαραδίτων έγινε το 1492.
Νοσφερατος said
»ποιο είναι ακριβώς το πρόβλημα της ανιστορισίας σας;δεν ήταν η Θεσσαλονίκη η πρωτεύουσα του βόρειου Ελληνισμού (δεν μίλησα ανόητε περί Ελλάδος…!);»
ε οχι δεν ηταν . Ηταν μια παρα πολύ σημαντική πολή του Βυζαντίου Ναι..
Αλλά το να λές » η Θεσσαλονίκη η πρωτεύουσα του βόρειου Ελληνισμού» ειναι η Αναδρομική χρηση της Ιστοριας συμπυκνωμένη σε μια φρασουλα . Κοντολογής ενα μια Α-νοησια και μιση και το να αποκαλεις Ανοητυς οσους σου επισημαινουν την α-νοησια σου αυτο κιαν εναι ο Oρισμός του ΑΝΟΗΤΟΥ
owain said
Ναι θυμάμαι την Τριπολιτσά τότε στα Ορλοφικά όταν οι Τούρκαλοι μαζί με τους προγόνους σας ξεπάστρεψαν τη μισή Πελοπόννησο!Το 1502 ήρθαν πάρα πολλοί Εβραίοι εδώ,εμπάσει περιπτώσει ένα τέτοιο γεγονός δεν γίνεται σε μία μέρα!
Νοσφεράτε,είπα για ελληνισμό,τον ελληνισμό τότε μόνο το «Βυζάντιο» εκπροσωπούσε,θυμούσου «ύστερη βυζαντινή περίοδος»,δεν ήταν εθνικό κράτος,αλλά τότε δεν υπήρχαν εθνικά κράτη,βασικά αναφέρομαι στην έννοια του ελληνισμού και όχι στην όποια κρατική μορφή,και πρόσεξε τι θα πεις γιατί ούτε εβραϊκός κράτος υπήρχε αλλά εβραϊσμός υπήρχε!ή όχι;
Χαμήλωσε την διανοουμενίστικη ψευδοϊστορική ξερολίστικη μυτούλα σου γιατί δεν θα βλέπεις αγαπητέ μου μπροστά και θα πέσεις καμιά μέρα σε κανέναν ιστορικό βόθρο!
ΛΕΩΝΙΔΑΣ said
Mην τον αγριευεις owain γιατι ειδες τι εγινε με εμενα.
Καλο θα ειναι να χαμηλωσουν οι τονοι που λεει και ο αμπυ και να ξεκολλησουμε απο την παρελθοντολογια, για να μην πηγαινουμε…..μια σου και μια μου.
Ας δουμε οχι τι μας χωριζει αλλα τι μας ενωνει απο εδω και εμπρος.
Θα προτιμουσα εγω τουλαχιστον να υπαρχουν γνωμες για το τι γινεται απο εδω και εμπρος αφου ειναι ηλιου φαεινωτερον οτι ειμαστε μπροστα σε ενα γεωπολιτικο σταυροδρομι.
Ο WW2 ειναι ακομα πολυ κοντα και καλο θα ειναι να μην επαναληφθουν λαθη του παρελθοντος.
Νοσφερατος said
είπα για ελληνισμό,τον ελληνισμό τότε μόνο το “Βυζάντιο” εκπροσωπούσε,θυμούσου “ύστερη βυζαντινή περίοδος”,δεν ήταν εθνικό κράτος,αλλά τότε δεν υπήρχαν εθνικά κράτη,βασικά αναφέρομαι στην έννοια του ελληνισμού και όχι στην όποια κρατική μορφή,και πρόσεξε τι θα πεις γιατί ούτε εβραϊκός κράτος υπήρχε αλλά εβραϊσμός υπήρχε!ή όχι;
Λοιπόν προσεχω.Αν υπήρχε τοτε εβραισμός (η Ιουδαισμος) αυτο σημαινε πανω απ’ολα Θρησκεια και οχι εθνος ή οχι (που λές και συ) Τεσπα αρμοδιοτερος να μας εα την αιξηγησει το τι σημαινε τοτε » ιουδαισμός» ειναι ο Αμπραναβέλ και οχι εσυ… Και νομιζω οτι το εχει κανει..
Ετσι λοιπόν αν χρησιμοποεις την αναλογια
με τον ..εβραισμό » για να μας πεισεις για την αιωνιοτητα του ελληνικου εθνους μάλλον πεφτεις εσύ σε πλήρη αν-ιστορικο βοθρο μεχρι τα μπουνια ..
αν βεβαια αναφερεσαι σε ορθοδοξη ταυτοτητα και στην εννοια του Ρωμιου τοτε πάω πάσο..Αλλά ΔΕΝ αναφερεσαι και ειναι προφανές ..Ειδες ΄που οποιος σκαβει τον βοθρο του αλλουνου, ειδικά αν ειναι αυτος ο οποιοςεντελώς και πλήρως αγραμματος και εππλεον ανεπίδεκτος μαθησεως, οπως εσυ, πεφτει ο ιδιος μέσα;
ΛΕΩΝΙΔΑΡΕ εσυ δεν ελεγες για Χιλια χρόνια μακρια μου; Ουτε λεπτο δεν κρατησες την υποσχεση σου ..Φυσικά δεν περιμενα να την κρατησεις .Αν την κρατουσες θα ειχες στοιχειωδη αξιοπρεπεια
ζαπ said
«Βασικά θα προτιμούσα να μην προσέθετα το κομμάτι με τις αντι-εβραϊκές ταραχές γιατί απλά δεν είναι το θέμα της ανάρτησης. Απλώς θέλω την επόμενη φορά που οι θεσσαλονικείς αναγνώστες περάσουν από το μνημείο προς τιμή του Γεωργίου Α΄ να σκεφτούν το πως η ιστορία αυτής της πόλης δεν είναι το άθροισμα των κοινοτήτων αλλά μια στην οποία ο εβραίος zarzavachi (οπωροπώλης) Ααρών Αμίρ λερώθηκε με το αίμα του ελληνορθόδοξου μονάρχη δανικής καταγωγής καθώς τον είχε στην αγκαλιά του. Και η επιμονή να δημιουργούν μια φανταστική ταυτότητα αγνοώντας την εβραϊκή παρουσία της πόλης η οποία δεν είναι μια απλή μικρή συνιστώσα αλλά η ίδια η ιστορία της πόλης, οδηγεί απλά στην ίδια άγνοια της Ιστορίας για την οποία κατηγορούν τους βόρειους γείτονες τους.»
«Θα προτιμούσες», χεχε, τραβάτε με κι ας κλαίω.
Σιγά ρε μεγάλε, μήπως να θυμόμαστε κι ότι, όταν είχε να πάει να χέσει, πήγε σε εβραϊκή χέστρα (για ψάξτο κι αυτό λίγο, κάτι θα υπάρχει δεν μπορεί)?
Επίσης, χωρίς πλάκα τώρα, αυτό που λες ότι η ιστορία είναι μία κι όχι το άθροισμα των κοινοτήτων είναι ψιλοφασίζον και το ακριβώς αντίθετο από αυτό που υποτίθεται προσπαθούσες ως τώρα να δείξεις: δηλαδή ότι δεν ήταν «μία» μόνο (ελληνική), αλλά ότι υπήρχαν και οι άλλες κοινότητες.
Έσύ τώρα έχεις φτάσει στο σημείο ότι ναι είναι τελικά «μία», αλλά …εβραϊκή!
Η εβραϊκή παρουσία αν αγνοείται είναι επειδή δεν υπάρχουν πλέον φυσικοί εκπρόσωποι, εσύ θες το 1/10 εκείνης που υπήρχε παλιά να συνεχίζει να έχει την ίδια παρουσία, που προφανώς δεν γίνεται εκ των πραγμάτων.
Επίσης η εβραϊκή ταυτότητα είναι κι αυτή φανταστική όπως φαίνεται στο Ισραήλ όπου λόγω και μόνο κοινού θρησεύματος άνθρωποι απ’όλο τον κόσμο έφτιαξαν ένα καινούριο έθνος πάνω στα ερείπια ενός παλιού.
Abravanel said
Καταρχήν άσχετα σχόλια με χαρακτηρισμούς για άλλους σχολιαστές δεν έχουν θέση – έχω ελαφρώς κουραστεί από αυτά τα παιχνίδια.
Η ιστορία της Θεσσαλονίκης είναι μια γιατί δεν μπορούμε να την δούμε απλώς ως το άθροισμα των ιστοριών των διαφορετικών κοινοτήτων της πόλης. Οι τούρκοι λάτρευαν μαζί με τους έλληνες τον Αγ.Δημήτριο, οι κουλακιώτες κατέβαζαν καλαμιές για το Χανουκά, ενώ η Μακαμπή και ο Ηρακλής κατέβαζαν μαζί την μεικτή Θεσσαλονίκης για να αντιμετωπίσει τις ομάδες των Αθηνών. Είναι προφανές οτι δεν είχαμε μια ωραία μεγάλη οικογένεια αλλά δεν είχαμε και απλώς μια πολυκατοικία όπου οι ένοικοι απλώς έλεγαν μια καλημέρα μεταξύ τους.
Ολες οι ταυτότητες είναι «φανταστικές» και υπο συνεχή διαμόρφωση – το ίδιο και τα έθνη.
Nοσφερατος said
Kατι μουρχεται να πω τωρα αρα δεν το λέω