Abravanel, the Blog

Jewish life and not only in Greece / Εβραϊκή ζωή και όχι μόνο στην Ελλάδα

Συγκέντρωση ενάντια στον αντισημιτισμό στα Ιωάννινα/ Rally against antisemitism in Ioannina

Posted by Abravanel, the Blog στο 12/12/2009

Ελληνικά (english translation follows)

Μερικοί από τους σπασμένους τάφους/πηγή:Ηπειρωτικός Αγών

Όπως όλοι θυμόμαστε η κατάσταση στα Ιωάννινα τους τελευταίους μήνες έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο και εμφανίζεται ένα κύμα αντισημιτικής βίας που όμοιο του είχαμε να δούμε δεκαετίες. Επίκεντρο το εβραϊκό νεκροταφείο στο κέντρο των Ιωαννίνων που έχει δεχθεί δεκάδες επιθέσεις τα τελευταία χρόνια μέσα στην γενικότερη αδιαφορία της πόλης και υποψίες για συμμετοχή της ίδιας της αστυνομίας στους βανδαλισμούς, ενώ οι τοπικές αρχές είτε αδιαφορούσαν είτε σιωπηρά επικροτούσαν όπως οι τοπικές οργανώσεις του ΛάΟΣ και της Νέα Δημοκρατία. Ειδικότερα τους τελευταίους μήνες έχει σημειωθεί μια απίστευτη έξαρση των επιθέσεων που έφτασαν να είναι οι χειρότερες των 20 ετών και  με αποκορύφωμα αυτές του Ιουνίου που είχαμε δει σε αυτή την ανάρτηση, (συνολικά φέτος έγιναν τουλάχιστον 5, πχ του Ιουλίου).

Ευτυχώς αυτή η συστηματική και έντονη αντισημιτική βία στα Ιωάννινα οδήγησε μια μικρή αλλά σημαντική ομάδα γιαννιωτών που βρίσκονται στο ιστολόγιο Πρωτοβουλία Πολιτών για την υπεράσπιση του Εβραϊκού Νεκροταφείου των Ιωαννίνων να πουν Oχι στον βιασμό της πόλης τους και της ιστορίας της. Το μόνο που μπορώ να πω είναι μπράβο και ένα μεγάλο ευχαριστώ για το κουράγιο τους να δηλώσουν το αυτονόητο αλλά το οποίο προφανώς έχει κόστος: Όχι στο μίσος, Όχι στον αντισημιτισμό.

Διπλό μπράβο γιατί αυτό δεν το δηλώνουν ανώνυμα όπως εγώ αλλά επώνυμα. Τριπλό μπράβο γιατί δεν το κάνουν κάτω από μια κομματική ομπρέλα που θα διευκόλυνε τα πράγματα και θα παρείχε προστασία απέναντι στους πολλούς «απέναντι». Τετραπλό μπράβο γιατί δεν ξεχνούν και την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου διοργανώνουν ανοικτή συγκέντρωση ενάντια στον αντισημιτισμό στις 14.30 το μεσημέρι έξω από το νεκροταφείο στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου. Εγώ θα είμαι εκεί, εσύ ;

Η Πρωτοβουλία  Πολιτών για την προάσπιση  του εβραϊκού νεκροταφείου, διοργανώνει  την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου δύο εκδηλώσεις υπό τον γενικό τίτλο: «Τα Γιάννενα θυμούνται».

Όπως είναι  ήδη γνωστό, η Πρωτοβουλία συγκροτήθηκε από πολίτες των Ιωαννίνων  που αντιτίθενται στις ρατσιστικές  και νεοναζιστικές επιθέσεις  εναντίον του εβραϊκού νεκροταφείου της πόλης.

Οι εκδηλώσεις έχουν ως εξής:

– Στις 2.30 το μεσημέρι, η Πρωτοβουλία καλεί τους κατοίκους των Ιωαννίνων σε ανοιχτή συγκέντρωση πολιτών μπροστά στο εβραϊκό νεκροταφείο της πόλης στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου.

– Στις 19.30, στην αίθουσα της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών (Παρασκευοπούλου 4), οργανώνει εκδήλωση λόγου. Οι ομιλητές είναι ερευνητές και συγγραφείς βιβλίων για τα Γιάννενα και την εβραϊκή κοινότητα, (με αλφαβητική σειρά):

Φραγκίσκη Aμπατζοπούλου, Kαθηγήτρια Nεοελληνικής Φιλολογίας, ΑΠΘ, Ελένη Κουρμαντζή, καθηγήτρια Φιλοσοφικής σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Σάββας Μιχαήλ, συγγραφέας, Απόστολος Παπαϊωάννου, Αρχιτέκτονας Μηχανικός, Γιώργος Σομπότης, συγγραφέας, Μιχάλης Σπέγγος, συγγραφέας.

Παράλληλα συνεχίζεται  η συλλογή υπογραφών κατά των  επιθέσεων στο εβραϊκό νεκροταφείο  των Ιωαννίνων.

Στο blog http://polites1.blogspot.com όπου υπάρχει και το ιδρυτικό κείμενο της πρωτοβουλίας και οι αρχικές υπογραφές, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας,

και στο facebook POLITESIOANNINON

//–//

English

Broken tombs of the cemetery/source:Ipirotikos Agon

As we all remember the situation in the greek city of Ioannina these past months has more than warranted the characterization of an emergency as a wave of antisemitic violence has swept Greece like no other in the last 20 years. The epicenter has been the Jewish Cemetery of the millenia-old community which has been subject of tenths of attacks these past few years amidst the general indifference of the city and allegations of police involvement in the vandalisms; while local authorities kept silent and local political parties like antisemitic Extreme-Right LAOS or conservative Nea Dimokratia silently applauded. Especially these past months we have witnessed an amazing rise of incidents which were the worst in decades and culminated in the June attacks we had seen in this blog post, (this year we have had at least 5, eg the one in July).

Fortunately this systematic and intense antisemitic violence in Ioannina has driven a small but important group Ioannina citizens which can be found in the blog Citizen Initiative for the defence of the Jewish Cemetery of Ioannina to say No to the rape of their city and history. The only thing I can say to them is bravo and a hearfelt thank you for their courage to state the self-evident which apparently comes at a cost here in Greece: No to hatred, No to antisemitism.

Two times bravo because they say this in public and not anonymously like I do. Three times bravo because they do not enjoy a political «shelter» which would ease things up and protect them against the many «on the other side». Four times bravo because they do not forget and on Friday December, 18th they organize a public rally against antisemitism at 14.30 outside the Jewish Cemetery in Megalou Alexandrou str. I will be there, you?

Η Πρωτοβουλία  Πολιτών για την προάσπιση  του εβραϊκού νεκροταφείου, διοργανώνει  την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου δύο εκδηλώσεις υπό τον γενικό τίτλο: «Τα Γιάννενα θυμούνται».

Όπως είναι  ήδη γνωστό, η Πρωτοβουλία συγκροτήθηκε από πολίτες των Ιωαννίνων  που αντιτίθενται στις ρατσιστικές  και νεοναζιστικές επιθέσεις  εναντίον του εβραϊκού νεκροταφείου της πόλης.

Οι εκδηλώσεις έχουν ως εξής:

– Στις 2.30 το μεσημέρι, η Πρωτοβουλία καλεί τους κατοίκους των Ιωαννίνων σε ανοιχτή συγκέντρωση πολιτών μπροστά στο εβραϊκό νεκροταφείο της πόλης στην οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου.

– Στις 19.30, στην αίθουσα της Εταιρείας Ηπειρωτικών Μελετών (Παρασκευοπούλου 4), οργανώνει εκδήλωση λόγου. Οι ομιλητές είναι ερευνητές και συγγραφείς βιβλίων για τα Γιάννενα και την εβραϊκή κοινότητα, (με αλφαβητική σειρά):

Φραγκίσκη Aμπατζοπούλου, Kαθηγήτρια Nεοελληνικής Φιλολογίας, ΑΠΘ, Ελένη Κουρμαντζή, καθηγήτρια Φιλοσοφικής σχολής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Σάββας Μιχαήλ, συγγραφέας, Απόστολος Παπαϊωάννου, Αρχιτέκτονας Μηχανικός, Γιώργος Σομπότης, συγγραφέας, Μιχάλης Σπέγγος, συγγραφέας.

Παράλληλα συνεχίζεται  η συλλογή υπογραφών κατά των  επιθέσεων στο εβραϊκό νεκροταφείο  των Ιωαννίνων.

Στο blog http://polites1.blogspot.com όπου υπάρχει και το ιδρυτικό κείμενο της πρωτοβουλίας και οι αρχικές υπογραφές, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας,

και στο facebook POLITESIOANNINON

47 Σχόλια προς “Συγκέντρωση ενάντια στον αντισημιτισμό στα Ιωάννινα/ Rally against antisemitism in Ioannina”

  1. μακάρι να συνεχιστουν τετοιες πρωτοβουλιες ..
    και να σταθει στο υψος της η πανεπιστημιακή κοινοτητα και οι μορφωμενοι ανθρωποι στους περιεργους καιρους που ζουμε

  2. Μπράβο τους λοιπόν και διπλό μπραβο μια που πρόκειται για πανεπιστημιακούς!

  3. Bravo is an understatement!

    Historic is not an exaggeration!

  4. Kat said

    Saw this, thought you might be interested if you didn’t already see it.

    The Jews of Zakynthos
    http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1260447422761&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

  5. theo said

    Good one.

  6. […] AN ENGLISH VERSION PRESS HERE (text by […]

  7. SK said

    Χαίρομαι που το διαβάζω. Ιδίως γιατί έχω ισχυρούς δεσμούς με τα Γιάννενα – έζησα εκεί τα γυμνασιακά μου χρόνια, και τα επισκέπτομαι κάθε χρόνο.

  8. Abravanel said

    Ισως να είναι και η μοναδική ανοικτή διαδήλωση ενάντια στον αντισημιτισμό στην ιστορία του ελληνικού κράτους – τουλάχιστον εγώ δεν ξέρω καμμία.

    Και για να ξεκαθαρίσω κάτι: η τιμή και η βαθύτατη ευγνωμοσύνη μου πάει αποκλειστικά σε αυτούς τους ανθρώπους που προς το παρόν είναι μια μικρή και ακριβώς για αυτό το λόγο γενναία μειοψηφία στα Ιωάννινα. Αυτό το θάρρος και η ηθική τους υπόσταση δεν θα επιτραπεί να χρησιμοποιηθούν ως φύλλο συκής απέναντι σε όλους τους υπόλοιπους που είτε αδιαφορούσαν, είτε επικροτούσαν τις επιθέσεις.

    Αλλά ακριβώς για αυτό τον λόγο αυτοί είναι Ανθρωποι. Οι υπόλοιποι ας ακούσουν τον Μητροπολίτη Πειραιώς που με θεωρεί οτι θα ομογενοποιήσω την ανθρωπότητα και θα επιβάλλω την πανθρησκεία του σκότους – ας μετανοήσουν τώρα που ακόμα με κρατάει.

  9. Abravanel said

    Thanks Kat – that’s exactly what I’ve often said: Glory to the ones who personified humanity at these difficult times. And Zante wasn’t the only example, look at Katerini that also saved all of its Jews.

    But personally I shall never let the sacrifice of these men serve to mask the evilness of the others, which is denied in Greece today. There can be no “greeks saved the jews”, a feel-good, empty proposition which serves to cancel individual responsibilities and individual valor. Hell, sometimes I wonder what those people would have to say when paralleled with collaborators, thieves and murderers – I imagine they would spit them and then spit on the people who dare make this comparison.

  10. theo said

    Ακραίοι υπάρχουν παντού. Το περίεργο είναι που νομίζουν ότι είναι εκπρόσωποι του θεού στην γη!!!
    http://www.theyeshivaworld.com/news/General+News/41807/Rav+Yitzchak+Shapira's+Sefer+Makes+Headlines+in+Eretz+Yisrael.html

    http://jta.org/news/article/2009/11/09/1009034/rabbis-book-says-jews-can-kill-gentiles

  11. Πείτε με ανθέλληνα ή ότι άλλο θέλετε (συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια) αλλά να μου το θυμηθείτε ότι στην πρώτη στραβή όπου το ελληνικό κράτος θα κατηγορηθεί, για μία εισέτι φορά για αντισημιτισμό, όχι μόνο θα φέρει την συγκέντρωση ως παράδειγμα για το αντίοθετο αλλά θα το πλασάρει σαν να γίνεται σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας από όλους τους Έλληνες.

    Όπως έκανε και κάνει με την κατοχή, που κρύβεται πίσω από τον ηρωισμό μερικών χιλιάδων για να καλύψει την συνεργασία ή αδιαφορία των περισσοτέρων συμπατριωτών μας για την τύχη των ομοθρήσκων μου.

  12. χαίρομαι που κα΄ποιοι έρχονται στα λογια μου

    χρονια τωρα βαρεθηκα να διαβαζω οτι η κυβερνηση καταδικάζει κτλ και οταν ρωταω ποτε τοκανε οι διαφοροι Σταιετ Ντιπαρτμεντ – Αντιγονη κτλ μου λενε οτα τη ρωτησαν για τις εκθσεις τους

    στην τουαλεττα και εγω καταδικαζω τα παντα

  13. theo said

    Άσχετο αλλά σημαντικό.
    Απεβίωσε σε ηλικία 94 ετών ο διάσημος Αμερικανός οικονομολόγος και νομπελίστας Πολ Σάμιουελσον, ο άνθρωπος που εισήγαγε τη μαθηματική ανάλυση στα οικονομικά.
    http://dealbook.blogs.nytimes.com/2009/12/14/paul-a-samuelson-economist-dies-at-94/

  14. Ζαν Κοέν
    Eχεις δικιο..
    Απο την αλλη το οτι και αυτες οι συγκεντρωσεις εναντια στον αντισημιτσιμο

    που μπορει να γινουν αλλοθι
    δεν σημαινει οτι δεν πρεπει να γινονται ετσι δεν ειναι;

    Μακαρι να γινουν σε καθε πολη της Ελλαδας και ας χρησιμεψουν ως αλλοθι..

  15. owain said

    Αν υπάρχει πρόβλημα μπράβο καλώς γίνεται η κίνηση
    μακάρι να γίνει και στο Ισραήλ κάποια
    http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=3696&Itemid=2
    μην πω για το μαρτύριο του νεοφανούς αγίου στα χέρια Εβραίων εποίκων που έγραψα τις προάλλες…

  16. @Greek Helsinki Monitor,
    Αγαπητέ Παναγιώτη ή μικρή μνήμη έχεις ή Αλτσχαϊμερ. Στη δεκαετία του 80 δημοσίευσα έρευνα σου για το θέμα στο πρακτορείο ειδήσεων μου και μάλιστα ο τότε Έλληνας ΥΠΕΞ Καψής με φώναξε στο υπουργείο για να με χέσει.

    Ποτέ δεν είπα το αντίθετο, και πρέπει να είμαι από τους πρώτους που έλεγε ότι στην Ελλάδα υπάρχει αντισημιτισμός.

  17. @Νοσφεράτος

    Μαζί σου απόλυτα. μακάρι να γινόντουσαν σε όλες τις πόλεις.

  18. Ζαν

    Μάλλον τα έχεις χαμένα

    Πού αναφέρθηκα σε σένα. Μήπως ήσουνα στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ ή στην Αντιγόνη που κατηγγειλα πως εξωράιζαν τα πράγματα; Ή μήπως «μυγιάστηκες» γιατί υπονοούσα και το ΚΙΣ (το οποίο όμως ποτε δεν υπερασπίστηκες στις θέσεις του αυτές);

    Ελπίζω να καταλάβεις πως λάθος έκανες εδώ.

  19. Ενδιάμεση έκθεση του Ειδικού Εισηγητή για τη θρησκευτική μισαλλοδοξία: επίσκεψη στην Ελλάδα (18-25 Ιουνίου 1996) από τον Abdelfattah Amor, Ειδικό Εισηγητή της Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
    http://daccess-ods.un.org/TMP/3676243.html

    (…) Οι εκπρόσωποι της εβραϊκής κοινότητας έχουν δηλώσει ότι απολαμβάνουν ελευθερία δράσης σε θρησκευτικά θέματα χωρίς παρεμβάσεις από το Κράτος και ότι έχουν αρκετούς χώρους λατρείας και εβραϊκά σχολεία. Αναφέρθηκαν σε μικρής σημασίας προβλήματα τα οποία κατά τη γνώμη τους συνδέονται με τη μισαλλοδοξία ορισμένων ημιμαθών Ορθόδοξων ιερέων. Φαίνεται όμως ότι αυτά τα περιστατικά λύνονται μέσω του διαθρησκειακού διαλόγου. Οι εκπρόσωποι της εβραϊκής κοινότητας έχουν επίσης αναφέρει σποραδικά προβλήματα μισαλλοδοξίας από εκπαιδευτικούς και κάποια δείγματα αντισημιτικού περιεχομένου σε σχολικά βιβλία. Ωστόσο φαίνεται πως η πολιτική ηγεσία έχει διαβεβαιώσει την εβραϊκή κοινότητα ότι τα σχολικά βιβλία θα διορθωθούν. Το κύριο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η εβραϊκή κοινότητα είναι το γεγονός ότι το θρήσκευμα πρέπει να αναγράφεται στην ταυτότητα, γεγονός που θεωρείται ως μία εν δυνάμει πηγή διακρίσεων δεδομένης της εμπειρίας των Εβραίων ανά τους αιώνες. Η νομοθεσία για τις ταυτότητες θεωρείται πως έρχεται σε αντίθεση με το Σύνταγμα της Ελλάδας και με τα διεθνή κείμενα. Σε αντίθεση με τους Καθολικούς και τους Προτεστάντες και τους Μάρτυρες του Ιεχωβά, η θέση της Εβραϊκής κοινότητας φαίνεται ότι είναι εξαιρετικά ικανοποιητική.(…)

    _______________________________

    Έκθεση του Alvaro Gil-Robles, Επιτρόπου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο Συμβούλιο της Ευρώπης, για την επίσκεψή του στην Ελληνική Δημοκρατία, 2-5 Ιουνίου 2002
    https://wcd.coe.int/com.instranet.InstraServlet?Command=com.instranet.CmdBlobGet&DocId=291816&SecMode=1&Admin=0&Usage=4&InstranetImage=26210

    (…) Η συνάντησή μου με τον κ. Κωνσταντίνη, Πρόεδρο του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδας, μου άφησε την εντύπωση γενικής ικανοποίησης για τη θέση τους. Εκδήλωσε την ελπίδα ότι η κοινότητά του θα μπορέσει να αξιοποιήσει πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλων φορέων για τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς όπως οι παλιές συναγωγές και τα παλιά εβραϊκά νεκροταφεία.(…)

    ______________________________

    EUMC « Εκδηλώσεις Αντισημιτισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση 2002-2003

    Click to access AS-Country-EL.pdf

    Το 2003, ο Πρόεδρος του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδας δήλωσε ότι δεν θεωρεί ανησυχητική την άνοδο του αντισημιτισμού.

  20. Έχεις απόλυτο δίκιο. Δυστυχώς εξτρεμιστές υπάρχουν παντού, έχουμε και εμείς οι Εβραίοι τους Ταλιμπάν μας, όπως έχω γράψει παλαιότερα. Από την άλλη το παραπάνω επεισόδιο είναι όντως μεμονωμένο και έχεις και πεφωτισμένους θρησκευόμενους όπως το παρακάτω άρθρο.

    Settler group brings Korans to Palestinians after mosque attack

  21. Απάντησες στο δικό μου σχόλιο οπότε υπέθεσα πως ευνοούσες εμένα. Sorry

  22. Παραθέτω άρθρο που δημοσιεύτηκε στο JTA για το θέμα της συγκέντρωσης:
    http://jta.org/news/article/2009/12/13/1009691/ioannina-greeks-rally-against-cemetery-vandalism
    Η τελευταία φράση έχει ως εξής: «When the local bishop was asked to denounce the vandalism, he stated that he ‘did not want to get political.’ The mayor has kept a low-profile on the issue.»
    Όταν μας συμφέρει, όμως, γινόμαστε extra-political…

  23. Τραντέλλενας said

    οργανώσεις του ΛάΟΣ και της Νέα Δημοκρατία.

    Μάθε πρώτα την Ελληνική και μετά βλέπουμε.

  24. Απλώς για το δίκαιο της υπόθεσης το άρθρο είναι δικό μου μιας και είμαι ο ανταποκριτής τους στην Ελλάδα από το 1975

  25. Abravanel said

    Το ΚΙΣ λειτουργεί όπως θα ανέμενε κανείς – μπορεί να μην συμφωνώ μαζί του αλλά αν βρισκόμουν στην θέση τους, (αυτό από μόνο του είναι η απόλυτη απόδειξη οτι είμαι έλληνας 100% – το «αρεκαιναμουνα [σε μια λέξη] πρωθυπουργός» μόνο σ’ένα ελληνάρα θα μπορούσε να ανήκει!), τότε δεν θα αποφάσιζα έτσι εύκολα να πάρω τόσο κόσμο στον λαιμό μου αποφασίζοντας οτι η αλήθεια είναι προτιμότερη από μια ήσυχη επιβίωση. Δυστυχώς η αθώωση Πλεύρη απόδειξε οτι αυτή η πολιτική, όσο σωστή και να ακούγεται, απέτυχε και κάποιος υπερβολικός την ονομάζει πλεον «πολιτική του κατευνασμού» αναφερόμενος στον Τσάμπερλεν.

    Το μόνο που πλέον αλλάζει είναι οτι χάρη στο Διαδίκτυο δεν υπάρχει δικαιολογία – αυτό που λέγαμε επί χρόνια οτι ο αντισημιτισμός ήταν όλο λόγια πλέον δεν ισχύει και οι πηγές είναι ένα κλικ μακρυά. Αν βάλεις στο Google «βία αντισημιτισμός ελλάδα» το πρώτο αποτέλεσμα είναι η ανάρτηση μου για τον Ιανουάριο: ο εμπρησμός της Συναγωγής της Βέροιας, την επίθεση στην Συναγωγή της Λάρισας, σπασμένους τάφους στα Ιωάννινα, βανδαλισμούς σε μνημεία και νεκροταφεία – όσο και να είσαι τυφλός βλέπεις επιθέσεις σε 9 ελληνικές πόλεις. Στα αγγλικά αν βάλεις το ίδιο βγαίνει ένα γαλλικό ιστολόγιο που αναδημοσίευσε το άρθρο μου.

    Ισως όλη αυτή η κατάσταση οδήγησε σε αυτή την απίστευτη κίνηση να διαδηλώσουν δημόσια σε κάτι που δεν έχει ξαναγίνει. Γιατί υπενθυμίζω οτι από πολιτικούς μηδέν – η Αριστερά ξανατύπωνε το ίδιο κείμενο μιας και οι επιθέσεις είναι δεκάδες την τελευταία δεκαετία, ενώ το ΛάΟΣ και η Νέα Δημοκρατία αρνήθηκαν να καταδικάσουν επικροτώντας τις επιθέσεις, όπως και η Εκκλησία. Ακριβώς για αυτό τιμώ και ευχαριστώ σε βαθμό συγκίνησης αυτούς τους πραγματικά γενναίους ανθρώπους – αλλά υπενθυμίζω αυτοί δεν διαδηλώνουν απέναντι σε ένα αφηρημένο κακό αλλά ενάντια σε άλλους, πολύ περισσότερους, γιαννιώτες που επικροτούν είτε ενεργητικά είτε με την αδιαφορία τους. Ευτυχώς όμως υπάρχουν και εκείνοι.

  26. theo said

    Αντισημιτισμός στην Αγγλία?

    http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1260447443911&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

    http://www.timesonline.co.uk/tol/news/politics/article6958296.ece

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8414916.stm

    http://www.guardian.co.uk/world/2009/dec/15/tzipi-livni-arrest-warrant-israeli

  27. Δημήτρης said

    Γνωρίζετε πόσοι (γηγενείς) Εβραίοι υπάρχουν στην Ελλάδα (ρωμανιώτες και σεφαραδίτες, ξεχωριστά στοιχεία θα με ενδιέφεραν επίσης); Ευχαριστώ.

    Μπράβο για την πρωτοβουλία.

  28. Abravanel said

    Η πρωτοβουλία και τα μπράβο ανήκουν αποκλειστικά σε αυτούς τους γενναίους συμπολίτες μας – εγώ, ας μην ξεχνάμε οτι ότι λέω εδώ τα λέω ανώνυμα.

    Οι γηγενείς εβραίοι στην Ελλάδα υπολογίζονται 3500 σε Αθήνα, 1500 θεσσαλονίκη και 1000 σε Βόλο, Λάρισα, Κέρκυρα, Ρόδο, Ιωάννινα, Χαλκίδα, Τρίκαλα, Καβάλα, Καρδίτσα, Βέροια όπου υπάρχουν οργανωμένες Ισραηλιτικές Κοινότητες και μερικοί μεμονωμένοι σε Κατερίνη, Χανιά κτλ Από εκεί και πέρα υπάρχει ένας άγνωστος αριθμός ισραηλινών που ζουν μόνιμα στην χώρα μας και τούρκων, συν μικρές ποσότητες από δυτικούς που μετανάστευσαν στην Ελλάδα μετά την συνταξιοδότηση τους. Αγνωστος είναι ο αριθμός των ατόμων από μεικτούς γάμους που για τον ένα ή τον άλλο λόγο δεν έχουν γραφεί στις Κοινότητες, άσχετα αν μπορεί να μετέχουν στις δραστηριότητες όπως τα 3 δημοτικά σχολεία της χώρας.

    Πλέον διάκριση σε ρωμανιώτες και σεφαραδίτες είναι δύσκολο να υπάρξει – μόνο η κοινότητα των Ιωαννίνων διατηρείται αμιγώς ρωμανιώτικη και στην Αθήνα υπάρχει η ρωμανιώτικη συναγωγή που βασίζεται στους εσωτερικούς οικονομικούς μετανάστες που ήρθαν με το κύμα της αστυφιλίας από την ύπαιθρο. Στην θεωρία υπάρχει και η κορφιώτικη παράδοση αλλά για να είμαι ειλικρινής αγνοώ το πόσο ζωντανή κρατιέται.

    υγ. Στην χώρα μας υπάρχει η ρωμανιώτικη παράδοση, μετά η ασκεναζίτικη η οποία απορροφήθηκε χωρίς ίχνη, ο ογκόλιθος της σεφαραδίτικης και η ιταλική που απορροφήθηκε στην Θεσσαλονίκη μέχρι τον 18ο αιώνα και επέζησε στην Κέρκυρα ως κορφιώτικη που δέχθηκε ισχυρές ρωμανιώτικες επιδράσεις από τα Ιωάννινα. Αυτές είναι και οι 3 διαφορετικές γλώσσες του γηγενή πληθυσμού, η ελληνική διάλεκτος της ΚΙΝΗ ΓΛΩΣΣΑ για τους ρωμανιώτες της Ηπείρου και της Στερεάς, η νέα ελληνική για τους παλαιοελλαδίτες εβραίους, κορφιώτικη ιταλική διάλεκτος για τα Ιόνια και σπανιόλικα για τους υπόλοιπους. Βέβαια μετά τον Β’ΠΠ μόνο τα ισπανικά έχουν μερικώς επιβιώσει αν και αυτά οδεύουν προς την εξαφάνιση, μαζί με τις υπόλοιπες ντοπιολαλιές της Ελλάδος.

  29. I am confused

    The rally is scheduled fro tomorrow but here

    http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1260447435331&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFull

    it is said that it WAS HELD !!??

  30. The rally will be held TOMORROW.
    Η είδηση είναι σήμερα πρωτοσέλιδο στον Ηπειρωτικό Αγώνα: «Όλοι μαζί μια αλυσίδα»: http://www.agon.gr/news/117/ARTICLE/4380/2009-12-17.html

  31. I would like to congratulate you on the last two posts about the Janina Israelite Community, a Romaniote community and for your last comment about the different communities living in Greece.
    The roots of the Athens Romaniote community go back 23 centuries. Unfortunately the Romaniote community is diminishing and the Ministry of Culture should preserve the monuments, educate the younger generations and establish a museum of Romaniote heritage.

  32. Solette Eliezer said

    To my knowledge this is the first rally against anti-Semitism in Greece. It is of historic importance and proves daring and commitment to the cause of anti-Racism and to embracing Jews as Greek citizens who have contributed to Greece,s culture throughout the centuries. May this unique act of solidarity inspire other cities to publicly condemn all acts of anti-Semitism in Greece.
    Solette Eliezer
    Athens

  33. μέχρι αυτη τη στιγμη κανένα ΜΜΕ ή blog (ουτε φυσικα το ΑΠΕ) έχει καλυψει την είδηση της εκδήλωσης…

  34. tsialios said

    Σαμπεθαι Καμπιλης {Δημητρης Χατζης]
    http://gialina-giannena.blogspot.com/2007/02/blog-post_7512.html

  35. εδώ τι έγινε
    http://www.agon.gr/news/117/ARTICLE/4428/2009-12-19.html

  36. επίσης

    http://www.neoiagones.gr/index.php/-mainmenu-41/11821-2009-12-18-16-27-23.html

  37. και

    http://www.ele.gr/ShowArticle.aspx?ID=2413

  38. σημειώνεται η αποθσία του Δήμου Ιωαννίων και της Μητρόπολης Ιωαννίνων

  39. Η καθηγήτρια Άννα Φραγκουδάκη πρέπει να είναι η μοναδική αρθρογράφος αθηναϊκής εφημερίδας που έχει ενδιαφερθεί για το νεκροταφείο:
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=30&ct=19&artid=4527326
    Επίσης αναφορά στη συγκέντρωση έχει κάνει το TVXS.gr:
    http://www.tvxs.gr/v28537

  40. Abravanel said

    Από τα βάθη της καρδιάς μου ευχαριστώ όλους και όλες που βρέθηκαν ή θέλησαν να βρεθούν στο νεκροταφείο παρά το αντίξοο κλίμα που επικρατεί στην πόλη. Και όχι, δεν μπορείτε να χρησιμοποιηθείτε σαν άλλοθι – είστε το μέτρο με το οποίο κρίνονται και θα κρίνονται οι υπόλοιποι στα Ιωάννινα και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

    Αυτή την στιγμή μπορεί να είναι πολλοί αυτοί που σας λοιδορούν αλλά εσείς, και όχι αυτοί, είστε αυτοί με την πραγματική δύναμη και κουράγιο σε αυτή την πόλη.

  41. owain said

    άσχετο με το θέμα αλλά επειδή ο εκπρόσωπος της επιχείρησης G.Sorros-Antihellenism Α.Ε. αναφέρθηκε σε καθολικούς να πω απλώς ότι τα προβλήματα είναι ελαχιστότατα όπως οι ίδιοι μαρτυρούν,για την ακρίβεια ότι υπάρχει εκπορεύεται από το γεγονός ότι η καθολική ιεραρχία απαιτεί την αναγνώρισή της ως ΝΠ ιδιώνυμου δικαίου,πράγμα για το οποίο δεν υπάρχει καν πρόβλεψη στο Σύνταγμα,ενώ αρνείται να αναγνωριστεί είτε ως ΝΠΔΔ (όπως όλες οι άλλες θρησκευτικές κοινότητες,τουλάχιστον οι τρεις μονοθεϊστικές) ή ΝΠΙΔ όπως θα μπορούσε,επίσης μόνο ορισμένες μητροπόλεις τους έχουν τέτοιο πρόβλημα και όχι όλες.Την ώρα που ο ορθόδοξος επίσκοπος της Σύρου και των γύρω νήσων βγάζει κοινό ποιμαντικό λόγο για τα Χριστούγεννα με τον αντίστοιχο της δυτικής εκκλησίας του νησιού αυτού και της Τήνου,δεν νομίζω πως υφίσταται κανένα θέμα…εκτός από τα μυαλά ορισμένων που έχουν βρει τρόπο να «κονομάν παράδες» από δήθεν «αντιρατσιστικές» δήθεν «προστασίας δικαιωμάτων» αλλά στυγνά κερδοσκοπικές επιχειρήσεις…για ποια να λέω άραγε;

  42. αυτα πριν την εκδηλωση

    μετα κανενα ΜΜΕ αθηναϊκό ή ηλεκτρονικόι δεν έκανε αναφορα

  43. Abravanel said

    Θα φροντίσω να του μεταδώσω προσωπικά τις ενστάσεις σου.

  44. Τώρα είδα την ανάρτηση.

    Μπράβο σ’ αυτούς που πήραν τηνπρωτοβουλία.

    Εμείς είμαστε μαζί τους για να δηλώσουμε:

    «Οχι σε κάθε ρατσισμό και καθε ακροδεξιά ύβρι.»

    Μ-π

  45. Δ. Κράββαρης said

    «Η Εβραϊκή Συναγωγή της Νέας Υόρκης αποστέλλει τις ευχαριστίες της στους κατοίκους των Ιωαννίνων που πήραν την πρωτοβουλία, συμμετείχαν και στήριξαν τις εκδηλώσεις για την υπεράσπιση του εβραϊκού νεκροταφείου και της ιστορικής μνήμης των Ιωαννίνων.»
    http://www.agon.gr/news/121/ARTICLE/4558/2009-12-31.html

  46. τζιτζιμιτζιτζιτζιμιτζιτζιμιτζιτζιτζιμιτζιΧοντζιρας said

    »γεγονός ότι η καθολική ιεραρχία απαιτεί την αναγνώρισή της ως ΝΠ ιδιώνυμου δικαίου»

    μπα; αληθεια ειν αυτό; υπαρχει ΝΠ ιδιώνυμου δικαίου;
    εγω ηξερα το ιδιωνυμο αλλα ΝΠ ιδιώνυμου δικαίου;

    Σοβαρά ρωτάω …

  47. […] να καταλάβω πόσο άχρηστες είναι οι αρχές ΚΑΙ εκεί (εκτός των Ιωαννίνων) που δεν μπορούν να προστατέψουν αυτό το δικαίωμα […]

Leave a reply - Σχολιάστε νηφάλια

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: