Φωτογραφίες από το Ολοκαύτωμα στη Θεσσαλονίκη / Photos from the Shoah in Salonica
Δημοσιεύθηκε από Abravanel στο 06/06/2009
Μια από τις πιο γνωστές φωτογραφίες του Ολοκαυτώματος/Σοά είναι αυτή όπου εβραίοι της Θεσσαλονίκης υποχρεώνονται από τους Γερμανούς να εκτελέσουν “γυμναστικές ασκήσεις” στην Πλατεία Ελευθερίας, όπου είχαν συγκεντρώσει περίπου 9.000 άρρενες για να τους καταγράψουν και να τους στείλουν σε καταναγκαστικά έργα στην Χαλκιδική, τον Δομοκό, την Λεπτοκαρυά και την Αλεξάνδρεια Ημαθίας όπου πέθαναν ή εκτελέστηκαν πολλοί από αυτούς
Tο Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων είχε ξεκινήσει και οι πρώτοι του νεκροί έπεσαν στο ελληνικό έδαφος της πατρίδας τους.
One of the most famous photographs of the Holocaust/Shoah is the one where Jews of Salonica are forced by the Germans to perform “exercises”, accompanied by beatings, in Eleftherias Square, where approximatelly 9000 male Jews were gathered to be registered and sent to forced labor in Chalkidiki, Domoko, Leptokaria, Alexandria Imathias where many died from malaria or were shot.
The Holocaust of the Greek Jews had began and the first dead laid on the greek ground of their homeland.

Οπως λέει ο Γιομτώβ Γιακοέλ / As Yomtov Yacoel says:
Τας πρώτας ημέρας του Ιουλίου του 1942 εδημοσιεύθη εις τας εφημερίδας της Θεσσαλονίκης επίσημος ανακοίνωσις της Γερμανικής Στρατιωτικής Διοίκησεως Θεσσαλονίκης-Αιγαίου. Δι’ αυτής προσεκαλούντο άπαντες οι Ισραηλίται άρρενες, ηλικίας 18-45 ετών όπως παρουσιασθούν εις την πλατείαν Ελευθερίας την πρωιαν του Σαββάτου 12 Ιουλίου, ώρα 3ην πρωινήν, επί απειλή αυστηρών ποινών.
Οι γερμανοί χωροφύλακες της Στρατονομίας (FG) χύνουν τα μπουλντώκ εναντίον ορισμένων Ισραηλιτών…
Αλλους Ισραηλίτας οι οποίοι, κουρασθέντες από πολλών ωρών αναμονήν, εκάθησαν κατα γής, οι ανθρωποι της Γκεστάπο δερνουν μέχρις αιματώσεως.
Εις άλλους Ισραηλίτας επιβάλλεται η υποχρέωσης συνεχούς και επι ώρας ακαταπαύστως εκτελέσεως γυμναστικών ασκήσεων κοπιωδών επ’ απειλή ξυλοδαρμού. Τέλος άλλαι ομάδες Γερμανών υποχρεώνουν Ισραηλίτας εις εκτέλεσιν εξευτελιστικών κινήσεων (τούμπες) υπό όμματα των χριστιανών περίεργων και θεατών. Προς συμπλήρωση δε του θεάματος λαμβάνονται και φωτογραφίαι της συγκεντρώσεως εκ μέρους Γερμανών και φωτορεπόρτερ αι οποίαι αμέσως την επομένην παρετίθεντο εις τον ελληνικόν τύπον με χαρακτηριστικάς, εις βάρος των Ισραηλίτων, περιγραφές.
Είναι άξιο παρατηρήσεως το γεγονός οτι εις την περιπέτειαν αυτήν της ομαδικής καταγραφής και εξαναγκαστικής συγκεντρώσεως προς εργασία 8000 – 9000 Ισραηλιτών Ελλήνων πολιτών, ουδεμία εξεδηλώθη αντίδρασης ούτε της χριστιανικής κοινωνίας, ούτε των κρατικών και τοπικών αρχών
- Σάββατο 12 Ιουλίου 1942 – Σήμερα η πλατεία είναι πάρκινγκ αυτοκινήτων / Saturday 12th July 1942 – Today the square is a parking lot



- Εβραίοι εκτελούν “ασκήσεις” μετά ξυλοδαρμών – Jews perform “calisthenics” accompanied by beatings










- Οι μόνες ατομικές φωτογραφίες αφορούσαν εκείνους τους Θεσσαλονικείς που οι Γερμανοί θεωρούσαν τυπικούς υπανθρώπους / The only individual photos the Germans took was of those Thessalonian’s that were considered typical “subhumans”










Abravanel είπε
Να ευχαριστήσω έναν φίλο με τον οποίο βρήκαμε αυτές τις φωτογραφίες και να ενθαρρύνω όλους να παρευρεθείτε στην συζήτηση για τον αντισημιτισμό από τους τερμιναλ119 Σάββατο 6 Ιουνίου στις 19:00.
Περισσότερα εδώ -> http://abravanel.files.wordpress.com/2009/06/untitled-11.jpg
harrysmatic είπε
Οι του Τερμιναλ ειναι αναρχικοι…
Οι…”χριστιανοι ” συμπολιτες σας δεν αντεδρασαν διοτι ηταν αντισημιτες & γουσταραν τα βασανιστηρια των Γερμανων επι των Εβραιων…
Οσο λαμογιαρετε,τοσο αποθρασυνονται…οι “χριστιανοι “…
Ζωή είναι ο αγώνας της μνήμης ενάντια στη λήθη « Η καλύβα ψηλά στο βουνό είπε
[...] http://abravanel.wordpress.com/2009/06/06/photos_from_shoah_in_salonica/ [...]
Free Gaza είπε
Aντί να γίνετε καλύτερος λαός με όλα αυτά που υποφέρατε από τους ναζιστές γίνατε χειρότεροι απ΄αυτούς.
Τι κρίμα.
sissa ben dahir είπε
Συγχαρητήρια αγαπητέ για τη συλλογή και ανέβασμα του φωτογραφικού υλικού.
harrysmatic είπε
Φρη Γκαζα,μπορεις να πα να…
Abravanel είπε
Εσύ πάντως FreeGaza έχεις μείνει ακριβώς ο ίδιος από το 1942 – είσαι ανεπιθύμητος σε αυτό το ιστολόγιο.
Aneprokopos είπε
“Χαρισματικέ”,
Να σου θυμίσω πως η Ελλάδα ήταν η 4η χώρα σε θύματα στον Β’ ΠΠ σε αναλογία πληθυσμού.
Μην ξεχνάς επίσης τις 179 ημέρες Ελληνικής αντίστασης σε αντίθεση με άλλα βαλκανικά κράτη που όχι μόνο αντίσταση δεν κάνανε, υποδέχθηκαν και τους Ναζί με παραδοσιακές φορεσιές και πορτραίτα του Χίτλερ. Οι δε Αλβανοί (προτεκτοράτο τότε της Ιταλίας) δεν ρίξανε ούτε μία σφαίρα!
Μην ξεχνάς πως αρκετοί Έλληνες κρύψανε Εβραίους στα σπίτια τους με κίνδυνο των ίδιων και της οικογένειάς τους.
Μην ξεχνάς πόσοι πέθαναν από την πείνα (όπως πχ ο ποιητής Κωστής Παλαμάς) επί κατοχής καθώς και την σφαγή στο Δίστομο.
Μάθε περισσότερα για το Ελ Αλαμέιν.
Επίσης μην ξεχνάς την ανατίναξη την της γέφυρας του Γοργοποτάμου που χαρακτηρίστηκε παγκοσμίως από τις καλύτερες αντιστασιακές πράξεις μιας που απέκοψε τον εφοδιασμό του Άξονα στην Αφρική (μαχόμενοι τους Άγγλους) και τους ανάγκασε να αποσπάσουν υλικά και δύναμη από το Ρωσικό μέτωπο.
Τέλος, στο βιβλίο «Η λίστα του Σίντλερ», στην Ελληνική έκδοση (θα σου βρω και σελίδα ρε μπαγασάκο…), μαρτυρίες Εβραίων λένε πως:
«Ο Πολωνικός λαός ήταν ιδιαίτερα πρόθυμος να βοηθήσει τους γερμανούς προδίδοντας Εβραίους ή έδειχναν ιδιαίτερη προθυμία να κρατήσουν το πρόσωπο ενός Εβραίους για να του κόψουν ή να του ξεριζώσουν τα γένια οι ναζί.»
Πράγματα που ευτυχώς δεν γράφτηκαν ποτέ για την Ελλάδα.
Έτσι για να ξέρεις λίγα πραγματάκια για την Γκρης, την χώρα των μπάσταρδων, αδερφών, τουρκόσπορων, Χριστιανών, γκοημ όπως περήφανα γράφεις με κάθε ευκαιρία.
Abravanel είπε
H Ελλάδα υπήρξε η χώρα των αντιθέσεων – σε Αθήνα ή Βόλο υπήρξε μια αξιόλογη βοήθεια προς τους διωκόμενους συμπολίτες τους. Η’ στην Κατερίνη που σώθηκε το σύνολο των εβραίων της πόλης. Από την άλλη έχουμε περιπτώσεις όπως των Ιωαννίνων ή της Θεσσαλονίκης όπου η συνεργασία με τον κατακτητή ήταν αρμονική – ειδικά στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης οι δωσίλογοι που συνεργάστηκαν με τον κατακτητή στην δολοφονία των εβραίων, που 2 χρόνια πριν πολεμούσαν στα βουνά της Αλβανίας, ήταν 12.000 που σημαίνει οτι το 50% των οικογενειών στην Θεσσαλονίκη είχε έναν δωσίλογο στην οικογένεια.
Aneprokopos είπε
Αγαπητέ Abravanel,
Οι γερμανοί ανέκριναν 12000 άτομα.
Δεν είναι σίγουρο πως συνεργάστηκαν 12000 άτομα για την υπόδειξη των Εβραίων.
Άλλωστε οι Γερμανοί γνωρίζανε από την αρχή ποιοι είναι Εβραίοι.
Υπήρχαν πολύ πριν τον Β’ΠΠ λίστες με τις εθνικότητες των πόλεων (απογραφή του Δήμου, Εβραϊκή Κοινότητα, κλπ)
Όμως ας μην μιλάμε με αριθμούς και ποσοστά για τόσο λεπτά θέματα.
Οι αριθμοί όπως ξέρεις παραποιούνται.
Ειδικά σε μερικές περιπτώσεις… «επιστρατεύονται».
Δεν αμφισβητώ εσένα!
Αμφισβητώ καθαρά την αριθμητική των εγγράφων.
Ειδικά όταν τα έγγραφα συντάσσονται σε σκοτεινές περιόδους.
«Μην πιστεύεις τα χαρτιά» συνήθιζε να μου λέει μια συνεργάτης.
Πιστεύω με πιάνεις.
Για τις αντιφάσεις, χαρά μου να μιλήσουμε σε κάποια στιγμή.
Θα είναι πολύ ενδιαφέρον και είμαι σίγουρος θα βγουν πολλά καλά συμπεράσματα.
Ερώτηση: Εφόσον οι άνθρωποι της φωτογραφίας δεν σκοτώθηκαν στην Θεσσαλονίκη αλλά σε άλλα μέρη, μήπως είναι λίγο βαρύς ο όρος «Ολοκαύτωμα της Θεσσαλονίκης;»
Aneprokopos είπε
φτου!
*** Υπήρχαν πολύ πριν τον Β’ΠΠ λίστες με τις εθνικότητες των πολιτών (απογραφή του Δήμου, Εβραϊκή Κοινότητα, κλπ)
ήθελα να πω
harrysmatic είπε
Υπαρχει η εξηγηση,μόνο αν βγει κανεις απο τη πανουκλα του ελληνισμου & δει τα χαρακτηριστικα των διαφορων φυλών των Γραικων…
Οι Σαλονικιοι ηταν τουρκοσποροι,ζηλευαν τους Εβραιους για την οικον επιτυχια τους ,ηταν αριστεροι ενω οι Εβραιοι ψηφιζαν βασιλοφρονες…
Ετσι,βρηκαν την ευκαιρια να τους εκδικηθουν,σουταροντας τους στους Γερμανους.
Στα Γιαννενα ζουν οι αρβανιτες κτηνοτροφοι,αντισημ λογω βαρβαροτητας. Τοσο απλο.
Στα Επτανησα,πολλοι ειναι Ιταλοι,σοφτ & πολιτισμενοι & βοηθησαν τους λιγους Εβραιους.
Abravanel είπε
Ρε χάρρυσμάτικ οι έλληνες ορθόδοξοι ούτε αθώες περιστέρες ήταν αλλά ούτε κατά διάνοια βάρβαροι κτλ. Αυτά που λες είναι ρατσιστικά και μην τολμήσεις να ξανα αποκαλέσεις τον προσφυγικό ελληνισμό ως τουρκόσπορους και λοιπά άτιμα. Επίσης αγνοείς βασικά δεδομένα και προσπαθείς να γενικεύσεις καταστάσεις: ενδεικτικά μόνο θα αναφέρω οτι στα Επτάνησα δίπλα από τον Δίκαιο των Εθνών δήμαρχο Καρρέρ που έσωσε μαζί με πολλούς από το νησί τους 275 ζακυνθινούς εβραίους, υπάρχει και η Κέρκυρα όπου όχι μόνο ο δήμαρχος Κολλάς συνεργάστηκε με τους γερμανούς στην εκτόπιση των εβραίων του νησιού αλλά και πολλές τοπικές συντεχνίες.
Στη Θεσσαλονίκη οι πρόσφυγες ήταν 80% Φιλελεύθεροι, 5-10% ΚΚΕ και 5-10% ΕΕΕ, ενώ οι εβραίοι 65% ψήφιζαν Λαικό Κόμμα, 30% ΚΚΕ και 5% Φιλευθέρους. Από την άλλη η Κοινότητα των Ιωαννίνων ήταν αναφανδόν βενιζελική. Αυτά απλώς στα αναφέρω για να σου δείξω το πόσο λάθος είσαι στο να καταφεύγεις σε απλοποιήσεις και ρατσιστικές γενικεύσεις.
Ανεπρόκοπε: οι άνθρωποι που συνέργησαν στην λεηλασία των εβραϊκών περιουσιών είναι 12.000, των οποίων τα ονόματα βρίσκονται στο Εφετείο Θεσσαλονίκης. Μερικοί από αυτούς είναι γνωστοί δωσίλογοι όπως ο Παπαναούμ ή η Βουλγαρική Λέσχη, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία είναι απλοί θεσσαλονικείς οι οποίοι μετά τον πόλεμο συγκρότησαν την Λέσχη Μεσσεγγυούχων η οποία υπήρξε ανοικτά αντισημιτική. Το μέγεθος της λεηλασίας φαίνεται αν απλώς δούμε την κατάσταση με τα σπίτια: 11.000 εβραικά σπίτια υπήρχαν το 1941, 600 διεκδικήθηκαν από τους επιζώντες μετά τον πόλεμο, 300 δικαιώθηκαν από τα εχθρικά δικαστήρια αλλά μόλις 30 αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους και αυτά μετά από παρέμβαση του ΕΛΑΣ.
Οσο για τον όρο Ολοκαύτωμα κατ’αρχήν να υπενθυμίσω οτι μερικές εκατοντάδες εβραίοι πέθαναν ή εκτελέστηκαν στην Ελλάδα (και σε αυτό το νούμερο δεν περιλαμβάνω τους εβραίους που σκοτώθηκαν μαχόμενοι στην Αντίσταση) κατά την διάρκεια των καταναγκαστικών έργων σε Χαλκιδική, Αλεξάνδρεια κτλ. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις γερμανικών σφαγών όπως στον Χορτιάτη ο όρος “Ολοκαύτωμα” χρησιμοποιείται κατά κόρον. Αλλά έχεις δίκιο: ο όρος Ολοκαύτωμα της Θεσσαλονίκης είναι λανθασμένος – ακριβώς για αυτό τον λόγο δεν τον έχω χρησιμοποιήσει καθόλου στο κείμενο. Μίλησα για το “Ολοκαύτωμα στην Θεσσαλονίκη” γιατί αναμφίβολα το Ολοκαύτωμα για τους έλληνες εβραίους ξεκίνησε στις 12 Ιουλίου 1942 με την επιβολή των πρώτων φυλετικών μέτρων. Ολοκαύτωμα δεν είναι οι θάλαμοι αερίων – αυτή ήταν η τελική κατάληξη τους.
μιστερ μαξ είπε
συγνωμη, αλλα απο που βγαιναι οτι το 50% των οικογενειων της θεσ/νικης ειχε ενα συγγενη που συνεργαστηκε με τους ναζι;
Abravanel είπε
Στο Εφετείο και στην ΥΔΙΠ υπάρχουν 12.000 ονόματα μεσεγγυούχων – υπολογίζω οτι μια οικογένεια της εποχής είχε 5 άτομα, ενώ γνωρίζουμε οτι ο χριστιανικός πληθυσμός της Θεσσαλονίκης ήταν περίπου 100.000 σε σχέση με τους περίπου 50.000 εβραίους. Οπότε μιλάμε για περίπου 50% των οικογενειών – μελέτες που έχουν γίνει δείχνουν οτι η κατανομή τους στον γενικό πληθυσμό ήταν φυσιολογική.
μιστερ μαξ είπε
ναι, αλλα επειδη η ιδεολογια ειναι “οικογενιακη” πολλες φορες, μαλλον αν σε μια οικογενεια υπηρχε ενας δοσιλογος, πιθανον να υπηρχαν και αλλοι…
harrysmatic είπε
Αμπραβανελουκο,
συνεχιζεις την λουζερ γραμμη,παρα τις συμβουλες μου…
Αν θεωρεις ατιμία τη λεξη τουρκοσπορος,τοτε εισαι φανερα ρατσιστης,
θεωρεις δηλ τιμη το ελληνοσπορος & ατιμια το τουρκοσπορος…
Το ελλ αιμα ειναι τιμη,το τουρκικο ατιμια.Ανωτερη ρατσα,κατωτερη ρατσα…
Ποια θα ηταν η γνωμη των Εβραιων Τουρκιας ?
( Να μη το προχωρησω για τη γνωμη των (οποιων ) Εβραιων στη Δ. της Μακ…)
Η εθνολογικη μου αναλυση ειναι ακριβης.
Ο δημ Τζαντε ηταν Εβραιος,εθνικος ή εκγραικισμενος. Το Καρρερ ειναι εβραικο.
Ο δημ Κορφου ηταν αρβανιτης. Το Κολλας ειναι…κλασσικο αλβανικο.
Ακολουθηστε τη γραμμη μου & θα νικησετε.
Το 95% των Γκρεκων ειναι αντισημ. Με το παρακάλιο δεν βγαινει τιποτα…
Aneprokopos είπε
Πάντως και ο Ελληνικός λαός υπέφερε από τους τσάτσους των Ναζί, όχι μόνο οι Εβραίοι των Ιωαννίνων και της Θεσσαλονίκης.
Βέβαια ποτέ οι Έλληνες δεν διαχώρισαν τους τσάτσους σε καλούς και κακούς. Δηλαδή αυτός πρόδωσε Έλληνα άρα είναι κακός, αυτός πρόδωσε Εβραίο άρα είναι καλός…
Ξεφτιλισμένοι υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν.
Και μιας που μίλησα για ξεφτιλισμένους…
Χαρισμάτικ…
Εκτός από τον ελληνόσπορο και τον τουρκόσπορο υπάρχει και ο… βαμβακόσπορος!
Παρατηρώ ότι συστηματικά ξεχνάς να τον αναφέρεις στις απαντήσεις σου.
Αλήθεια, εσύ που μιλάς για την καταγωγή των άλλων, που ξέρεις ότι καμιά προ-προγιαγιά σου δεν σου την «χάιδεψαν»;
Να το πω και αλλιώς, που το ξέρεις ότι δεν πήγε βόλτα στο φιστικόδασος με τον βαμβακόσπορο;
T.K. είπε
Το θέμα είναι ότι όλοι οι λαοί είναι ίσοι μπροστά στη θεία κρίση και ο μόνος που μπορεί να κρίνει αν ένας λαός είναι κατώτερος από κάποιον άλλον, ή ότι πρέπει να εξαφανιστεί, είναι μόνον ο Θεός ή το οποιοδήποτε ανώτερο ον που πιστεύει ο καθένας μας.
Μπορεί κάποιοι λαοί να μην έχουν μεγάλη ιστορία ή να μην πρόσφεραν πολλά στις επιστήμες, τέχνες κλπ. Ο ελληνικός λαός και μεγάλη και λαμπρή ιστορία, βεβαίως έχει και τις μαύρες σελίδες του, και έχει προσφέρει και πολλά. Έτσι ένας που θεωρείται Έλληνας, ή γενικά ανήκει σε έναν “μεγάλο” λαό όπως ο ελληνικός, δεν πρέπει να διώκει τους
“κατώτερους” (αν και δεν μου αρέσει αυτή η ορολογία) από αυτόν. Αντιθέτως πρέπει να αναδεικνύει τον πολιτισμό του λαού του, όχι όμως με λόγια, αλλά με πράξεις. Σε καμία περίπτωση με βιαιοπραγίες.
Δυστυχώς αυτό για τα ελληνικά δεδομένα δεν είναι και τόσο εύκολο. Αυτό γιατί από τον πολύ τον πολιτισμό έχουμε παραπολιτιστεί. Λέμε ότι έχουμε μεγάλο πολιτισμό και ό,τι και να κάνουμε δεν πειράζει… Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα…
Τελειώνω δίνοντας συγχαρητήρια στον συγγραφέα για το φωτογραφικό υλικό που ανέβασε, το οποίο είναι συγκλονιστικό.
harrysmatic είπε
Οι Εβραιοι ειναι πραγματι ο ανωτατος λαος
& το αποδειχνουν οι επιδοσεις τους σε γραμματα,επιστημες,τεχνολογια,οικονομια & πολιτιοκη.
Οι ελληνες ηταν ενας αρχαιος λαος,βαρβαρος & απολιτιστος,
με μονη προσφορα μια πρωτογονη μορφη “δημοκρατιας΄”,
οπου γυναικες,μεταναστες & δουλοι δεν ψηφιζαν.
Αρα,καμμια συγκριση δεν μπορει να γινει μεταξυ του υποδεεστερου – ελληνες & του ανωτατου λαου – Εβραιοι.
Aneprokopos είπε
Τον “Χαρισματικό” δεν τον γνωρίζω προσωπικά…
Άρα δεν μπορώ να κρίνω τον ίδιο.
Μπορώ σίγουρα να κρίνω αυτά που λέει…
…και είναι μεγάλες μπούρδες.
Abravanel είπε
“Ανώτεροι”, “κατώτεροι”… Οτι αυτή τα σχόλια σε αυτή την ανάρτηση έχουν εκτροχιαστεί είναι εμφανές – να είμαι ειλικρινής αυτό που με ενδιέφερε δεν ήταν να δείξω το πόσο “άσχημα” περνούσαν οι εβραίοι αλλά να δώσω πρόσωπα σε αυτό το απρόσωπο γεγονός που ονομάζεται “η εξόντωση 55.000 εβραίων θεσσαλονικέων” και συνδέσω τον σύγχρονο χώρο της Θεσσαλονίκης με την ιστορική της μνήμη. Δηλαδή να συνειδητοποιεί ο σύγχρονος σαλονικιός οτι το ίδιο κτίριο της, σήμερα AlphaBank, είναι το ίδιο κτίριο που κοιτούσε εκείνος ο γείτονας του στην φωτογραφία και να συνειδητοποιεί οτι ακριβώς τα ίδια σκαλιά ανέβαινε και αυτός για να απογραφεί.
Είναι εμφανές οτι απέτυχα και ασχολούμαστε με ανοησίες.
τουκιθεμπλόμ είπε
Δεν απέτυχες, έχεις ένα αξιόλογο μπλογκ και χαίρομαι να σε διαβάζω.
firfiris είπε
@Harrysmatic “Οι Εβραιοι ειναι πραγματι ο ανωτατος λαος
& το αποδειχνουν οι επιδοσεις τους σε γραμματα,επιστημες,τεχνολογια,οικονομια & πολιτιοκη.”
Δεν υπάρχουν ανώτεροι και κατώτατοι λαοί. Αν είναι έτσι, τότε θα πρέπει να συμφωνήσουμε με τους Ναζί Γερμανούς “επιστήμονες” που “απέδειξαν” ότι οι Εβραίοι είναι υποδυέστεροι του ανθρώπινου είδους με μειωμένη νόηση όπως και οι “Νέγροι”.
Ο λόγος που οι Εβραίοι πιστεύω διάπρεψαν στα γράμματα δεν είναι γιατί είναι εξυπνότεροι αλλά γιατί οι Μεσαιωνικοί νόμοι της Ευρώπης απαγόρευαν στους Εβραίους την ιδιοκτησία γής έτσι αναγκαστικά έπρεπε να μάθουν μια τέχνη ή να μορφωθούν για να βγάλουν τα προς το ζην, και επειδή η τέχνη και η μόρφωση μεταφέρονται, έτσι και στην μετά το Β παγκόσμιο πόλεμο διαφορά παρατηρούνται τα φαινόμενα που παρατηρούνται.
Abravanel είπε
11 Ιουλίου 1942 – 11 Ιουλίου 2009
Νοσφεράτος είπε
να και κάτι ισως (καπως) ελπιδοφόρο
http://nosferatos.blogspot.com/2009/07/blog-post_7565.html
Abravanel είπε
Βρε Νόσφυ το Η συνεργασία στην πράξη , Οικολόγων(οικολογία-αλληλεγγύη)- Συνασπισμού (νομαρχιακή κίνηση )ξεκινά (και πάλι ) απο την Θεσσαλονικη; μπορεί να ακούγεται ελπιδοφόρο αλλά είσαι σίγουρος οτι και οι δύο είναι αυτό που ισχυρίζονται οτι είναι; Δηλαδή όταν θα πεις στον Συνασπισμό οτι η πορεία ενάντια στην εβραική κοινότητα στην Τσιμισκή ήταν καθαρός αντισημιτισμός ή το πόσο γελοία ήταν η άρνηση τους να συμμετάσχουν στις τελετές μνήμης για το Ολοκαύτωμα αυτοί δε θα σε πετάξουν έξω ως βρωμερό σιωνιστή; Μακάρι να κάνω λάθος και ο Συνασπισμός να γίνει ξανά το κόμμα στο οποίο είχα την μεγαλύτερη εμπιστοσύνη πριν 10-15 χρόνια, αλλά δεν είμαι σίγουρος.
//
Union des Patrons et des Professionnels Juifs de France – “11 juillet 1942 – scènes de barbarie nazie à Salonique”
Νοσφεράτος είπε
ο Συνασπισμός στην Θεσσαλονικη (Δημο)εχει μερικές εξαιρετικούς ανθρωπους-στελέχη ….
και ενπάσει περιπτωσει απο καπου πρπει να ξεκινήσει η ελπίδα ετσι δεν ειναι;
απο που να ξεκινησει; απο την Φ..;(ασε μην ανοιξω το στομα μου) ;)
Abravanel είπε
Μακάρι να έχεις δίκιο :-)
Νοσφεράτος είπε
κι εγώ αυτό λεω ..Μακάρι
(αλλιως να τα μαζευουμε και να μεταναστευσουμε πριν ολοκληρωθει η πληρης συγχωνευση Καραμανλήδων – Καρατζαφερηδων ..Να γινουμε Αφγανοι..αλλά που να πάμε ; Ιταλια;